beantwoord

Ov chipkaart

  • 11 mei 2016
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Hi,

Op mijn ov is ineens 20 euro afgehaalt, ik had toen meer als 20 euro op me pas toen ik incheckte stond er iets raars maar ik lette niet heel erg op omdat ik haast had toen ik de trein uitstapte en ik wilde uitchecke stond er ineens dat ik -2,72 had toen ben ik via mijn moeder uit die portjes gekomen, maar er is nu wel 20 euro afgschreven.

Kan iemand mij helpen hoe ik dat terug kan krijgen?

Ik hoor het hopelijk snel!

Groetjess
icon

Beste antwoord door JerVoo 11 mei 2016, 12:21

Wanneer je incheckt bij NS wordt er altijd €20 afgeschreven van je OV-chipkaart (tenzij je een abonnement hebt, dan is het €10). Dit is een soort van borg, die ervoor zorgt dat je niet kan reizen zonder te betalen als je niet uitcheckt. Wanneer je uitcheckt, wordt het bedrag dat je niet hebt verreisd weer bijgeschreven op je OV-chipkaart.

Je verhaal klinkt alsof je nu niet hebt uitgecheckt. In dit geval kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de NS. Zij kunnen het de vergeten uitcheck corrigeren, waardoor het saldo weer bijgeschreven kan worden op je OV-chipkaart.

Voor de volgende keer is het misschien ook handig om te weten dat je altijd je OV-chipkaart kan opladen binnen de poortjes op stations waar poortjes geplaatst zijn. Hiervoor is een speciale zuil ingericht, die in veel gevallen vlakbij de poortjes staat. Wanneer je saldo na het verrekenen van de reiskosten negatief wordt of blijft, is het namelijk niet mogelijk om uit te checken. In dit geval zal je extra saldo op je kaart moeten laden.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Wanneer je incheckt bij NS wordt er altijd €20 afgeschreven van je OV-chipkaart (tenzij je een abonnement hebt, dan is het €10). Dit is een soort van borg, die ervoor zorgt dat je niet kan reizen zonder te betalen als je niet uitcheckt. Wanneer je uitcheckt, wordt het bedrag dat je niet hebt verreisd weer bijgeschreven op je OV-chipkaart.

Je verhaal klinkt alsof je nu niet hebt uitgecheckt. In dit geval kan je het beste even contact opnemen met de klantenservice van de NS. Zij kunnen het de vergeten uitcheck corrigeren, waardoor het saldo weer bijgeschreven kan worden op je OV-chipkaart.

Voor de volgende keer is het misschien ook handig om te weten dat je altijd je OV-chipkaart kan opladen binnen de poortjes op stations waar poortjes geplaatst zijn. Hiervoor is een speciale zuil ingericht, die in veel gevallen vlakbij de poortjes staat. Wanneer je saldo na het verrekenen van de reiskosten negatief wordt of blijft, is het namelijk niet mogelijk om uit te checken. In dit geval zal je extra saldo op je kaart moeten laden.

Reageer