beantwoord

OV-chipKaart

• 14 mei 2017
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Ik was mijn persoonlijke OV-kaart met studentenreisproduct kwijtgeraakt en heb toen tijdelijk met een tijdelijke anonieme OV-kaart gereisd waarop mijn studentenreisproduct was verplaatst. (ik had mijn persoonlijke kaart niet geblokkeerd).
Ik heb echter toen mijn OV-kaart weer gevonden en heb meteen de klantenservice gebeld met de vraag of mijn kaart weer kon gebruiken. Ik kreeg toen een antwoord dat ik moest wachten tot mijn tijdelijke kaart af zou lopen tot ik mijn eigen kaart weer kon gebruiken. Ik ging ervan uit dat ik weer kon reizen met mijn eigen kaart maar kreeg toen ik checkte op de automaat de mededeling dat mijn kaart geblokkeerd was.
Dus heb ik weer de klantenservice gebeld met de vraag hoe de vork in de steel zat. Ik kreeg de mededeling dat mijn tijdelijke kaart geblokkeerd zou worden en ik binnen 3-4 werkdagen een e-mail zou krijgen met de informatie hoe ik mijn eigen kaart weer kon deblokkeren en kon gebruiken inclusief mijn studentenreisproduct. Betekend dit dat ik tot deblokkeren nu zelf mijn reiskosten moet betalen. Mijn andere vraag is waarom de anonieme reiskaart niet wat langer door kan lopen totdat ik mijn oude kaart weer kan gebruiken en waarom de anonieme reiskaart nu al geblokkeerd is.

Met vriendelijke groeten,
Tycho Kort
icon

Beste antwoord door Erryt NS 15 mei 2017, 13:03

Hallo KingKort en welkom op het NS Serviceforum,

Wat een vreemde situatie. Zo ver ik het weet kan een geblokkeerde OV-chipkaart niet gedeblokkeerd worden. Een tijdelijk reisrecht verloopt automatisch en deze moet voldoende tijd bieden om weer een nieuwe OV-chipkaart in je bezit te krijgen. Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met DUO. DUO gaat over het studentenreisproduct en heeft hier meer informatie over. Ik ben erg benieuwd wat voor antwoord DUO geeft. Hou je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

3 reacties

Een harde blokkade van een OV-chipkaart (dat de paal ook geblokkeerd aangeeft) wordt fysiek op de kaart geschreven, het lijkt mij bijzonder verstandig om een nieuwe of duplicaat OV-chipkaart aan te vragen en het reisrecht over te zetten.
Hallo KingKort en welkom op het NS Serviceforum,

Wat een vreemde situatie. Zo ver ik het weet kan een geblokkeerde OV-chipkaart niet gedeblokkeerd worden. Een tijdelijk reisrecht verloopt automatisch en deze moet voldoende tijd bieden om weer een nieuwe OV-chipkaart in je bezit te krijgen. Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met DUO. DUO gaat over het studentenreisproduct en heeft hier meer informatie over. Ik ben erg benieuwd wat voor antwoord DUO geeft. Hou je ons op de hoogte?
En alhoewel mijn studentenreisproduct is geblokkeerd, kan ik dan wel het saldo op mijn persoonlijke kaart gebruiken tot ik mijn studentreisproduct is gedeblokkeerd?

Reageer