beantwoord

ov chipkaart

• 18 april 2018
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

hoi ik heb een denk ik een simpele vraag over ov-chipkaart

ik heb een ov-chipkaart bij de ns-automaat gekocht (7,50) : is een blauwe kaart (met ook een NS-logo)
heb daarop ook tegoed van 20..euro geladen
vraag is echter: kan ik met deze kaart ook de bus/tram in (omdat er een ns-logo op staat) en mijn tweede vraag is
moet ik deze kaart nu nog activeren om met de NS te reizen (denk het niet, omdat ik deze bij ns-automaat heb gekocht)
maar vraag het me toch af

gr
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 18 april 2018, 08:14

Hoi Venlons,

Om bij NS te kunnen reizen moet je ergens aangeven of je eerste of tweede klasse wilt reizen. Mogelijk heb je dat bij aankoop gedaan.
Mocht dat niet zo zijn, houdt dan je kaart voor de NS kaartautomaat en kies 'ophalen bestelling'. Vervolgens kun je kiezen voor Reizen op saldo 2de klas of 1ste klas. Nadat je dat product geladen hebt kun je op reis bij NS!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Venlons,

Om bij NS te kunnen reizen moet je ergens aangeven of je eerste of tweede klasse wilt reizen. Mogelijk heb je dat bij aankoop gedaan.
Mocht dat niet zo zijn, houdt dan je kaart voor de NS kaartautomaat en kies 'ophalen bestelling'. Vervolgens kun je kiezen voor Reizen op saldo 2de klas of 1ste klas. Nadat je dat product geladen hebt kun je op reis bij NS!
ok bedankt,

ik kan met deze kaart toch ook in bus/tram ofniet?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, zonder meer.

Reageer