beantwoord

Ov-chipkaart

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,
ik ben gisterenavond bij Tiel Passewaaij ingecheckt met mijn ov-chipkaart. Toen dachten wij dat we met NS naar beesd gingen. Daar had ik eigenlijk niet naar gekeken, want dit is de eerste keer dat ik met de trein reis zonder mijn ouders. Ik heb hiervoor ook een boete gekregen van 56 euro en ik wist van niets. Erg leuk zo’n treinreisje.. ik kreeg de boete niet bij NS, maar bij een andere trein dus. Bij NS ben ik ook vergeten uit te checken en gaat mijn saldo dus omhoog terwijl ik helemaal niet reis. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Robert B 12 januari 2019, 13:31

Je had inderdaad in Geldermalsen moeten overstappen van NS naar Qbuzz (Rnet). De gemiste uitcheck bij NS kan je zelf eenvoudig corrigeren na enkele dagen via www.uitcheckgemist.nl en dan Geldermalsen invullen.

Als je in Beesd uitgecheckt hebt (ondanks dat de boete ook een kaartje van 2,30 euro bevat) dan kan je dat waarschijnlijk ook wel via uitcheckgemist regelen. Vul dan in Beesd - Beesd (niet gereisd) en je krijgt dan het hele instaptarief terug.

Dat laatste kan je waarschijnlijk ook wel regelen via het telefoonnummer dat markjan al gaf (als dat klopt, dat van NS lijkt er op maar eindigt op een 5) samen met het verzoek voor kwijtschelding van de (50?) euro verhoging. Via Twitter zijn ze volgens mij bereikbaar onder DMGQbuzz

Bekijk origineel

8 reacties

Beste nlh je heb waarschijnlijk het eerste stuk tot geldermalsen met ns gereisd en vervolgens naar beesd met r net. Je had dus in Geldermalsen uit moeten checken bij ns en moeten inchecken bij rnet voor de gemiste uitcheck in Geldermalsen kun je het beste even contact opnemen met de ns klantenservice 030 7515155. Als het je eerste boete bij rnet is kun je misschien nog coulance krijgen voor de verhoging van 50 euro. Voor contact met rnet kun je bellen naar 030 7515157. Misschien een tip als je zonder abbonement reist is een e-ticket kopen hier hoef je niet mee in en uit te checken als je wisselt van vervoerder.
Reputatie 7
Badge +2
Aangezien je de boete bij Qbuzz hebt gekregen kan NS je daarmee niet helpen. Overigens wel een beetje vreemd omdat NS al minstens tien jaar niet meer op deze lijn rijdt.
Reputatie 7
Badge +2
markjan witte schreef:

Als het je eerste boete bij rnet is kun je misschien nog coulance krijgen voor de verhoging van 50 euro. Voor contact met rnet kun je bellen naar 030 7515157.

Sinds wanneer kan NS boetes van andere vervoerders kwijtschelden?
Tamzin schreef:

markjan witte schreef:

Als het je eerste boete bij rnet is kun je misschien nog coulance krijgen voor de verhoging van 50 euro. Voor contact met rnet kun je bellen naar 030 7515157.

Waar zie jij mij in je gequote tekst over ns praten ik heb het over rnet daar heeft hij de boete gehad omdat ts nog ingecheckt was bij ns
markjan witte schreef:

Tamzin schreef:

markjan witte schreef:

Als het je eerste boete. ... Voor contact met rnet kun je bellen naar 030 7515157.

Waar zie jij mij in je gequote tekst over ns praten ik heb het over rnet daar heeft hij de boete gehad omdat ts nog ingecheckt was bij ns

Het telefoonnummer is van de NS. De klantendienst van NS behandeld problemen met RNet rond Gouda.

Voor ex-Arriva RNet tussen Geldermalsen en Dordrecht is Qbuzz de vervoerder (en dus de instantie die coulance kan verlenen).

Edit: het telefoonnummer is van de klantendienst RNet Gouda - Alphen a/d Rijn.
Reputatie 7
Badge +2
@markjan witte
RNet is sowieso geen vervoerder maar alleen een kwaliteitslabel, de boete is uitgereikt door Qbuzz. Verder adviseer je voor een verzoek om coulance het telefoonnummer van NS te bellen terwijl zo'n verzoek toch echt bij de Klantenservice van Qbuzz (0900-7289965) neergelegd zal moeten worden.
Badge +3
Je had inderdaad in Geldermalsen moeten overstappen van NS naar Qbuzz (Rnet). De gemiste uitcheck bij NS kan je zelf eenvoudig corrigeren na enkele dagen via www.uitcheckgemist.nl en dan Geldermalsen invullen.

Als je in Beesd uitgecheckt hebt (ondanks dat de boete ook een kaartje van 2,30 euro bevat) dan kan je dat waarschijnlijk ook wel via uitcheckgemist regelen. Vul dan in Beesd - Beesd (niet gereisd) en je krijgt dan het hele instaptarief terug.

Dat laatste kan je waarschijnlijk ook wel regelen via het telefoonnummer dat markjan al gaf (als dat klopt, dat van NS lijkt er op maar eindigt op een 5) samen met het verzoek voor kwijtschelding van de (50?) euro verhoging. Via Twitter zijn ze volgens mij bereikbaar onder DMGQbuzz
Hallo Nlh en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat hierboven een aantal inhoudelijke reacties zijn gegeven. Vooral de reactie van Robert B bevat veel goede informatie. Kun je er nu mee verder?

Reageer