beantwoord

ov-chipkaart

• 14 mei 2020
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

hallo goedemorgen, ik heb mijn foto van de oude kaart vernieuwd en ze hebben me een nieuwe kaart gestuurd met een nieuw nummer.  Ik wil weten hoe ik via mijn bankrekening automatisch het saldo van mijn oude kaart in mijn nieuwe kaart kan veranderen?  Het totale bedrag is € 20, - dat automatisch wordt afgeschreven.  Ik wil ook weten hoe ik de kaarten van mijn kinderen of chipkaart kan plaatsen zodat ze gratis met de trein kunnen reizen, ze zijn tussen de 4 en 7 jaar oud.

icon

Beste antwoord door bahnrider 14 mei 2020, 13:27

Een; dat kan niet, ik meen (niet zeker) dat saldo automatisch wordt teruggestort, MITS je bank ook bij OV-chip bekend is (dat het bij NS bekend is zegt daar niks over). Met het nr van je nwe kaart moet je opnw dat automatisch saldo opladen aanvragen, niks gaat vanzelf automatisch. Tenzij ze eindelijk hun systemen ook wat meer bij de tijd hebben kunnen upgraden.

Voor het laatste: eerst bij OV-chip @ 7,50/stuk een persoonl. kaart op naam+foto van je kids aanvragen.

Daarna via mijnNS kaarten toevoegen en Kidsvrij erop zetten, ik meen dat dit 1 ct. kost. Dat geldt dus enkel voor trein, sommige BUSmijen bieden ook wel gratis of zeer goedkoop reizen voor kinderen onder begeleiding aan, op beide: echter nooit als het kind zelfstandig reist wat voor velen rond de 9/10 jr best lukt.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Lula, welkom op de NS Community. 

Als de nieuwe OV-chipkaart een vervangende kaart is van de oude OV-chipkaart die bijna verloopt of verlopen is, dan zal het automatisch opladen automatisch daar op zijn overgezet. Dit kun je controleren via je OV-chipkaart account

Indien je kinderen reeds in het bezit zijn van een eigen persoonlijke OV-chipkaart, dan kun je op beide kaarten een Kids Vrij abonnement bestellen. 

Reputatie 5
Badge

Een; dat kan niet, ik meen (niet zeker) dat saldo automatisch wordt teruggestort, MITS je bank ook bij OV-chip bekend is (dat het bij NS bekend is zegt daar niks over). Met het nr van je nwe kaart moet je opnw dat automatisch saldo opladen aanvragen, niks gaat vanzelf automatisch. Tenzij ze eindelijk hun systemen ook wat meer bij de tijd hebben kunnen upgraden.

Voor het laatste: eerst bij OV-chip @ 7,50/stuk een persoonl. kaart op naam+foto van je kids aanvragen.

Daarna via mijnNS kaarten toevoegen en Kidsvrij erop zetten, ik meen dat dit 1 ct. kost. Dat geldt dus enkel voor trein, sommige BUSmijen bieden ook wel gratis of zeer goedkoop reizen voor kinderen onder begeleiding aan, op beide: echter nooit als het kind zelfstandig reist wat voor velen rond de 9/10 jr best lukt.

Reageer