beantwoord

OV-chipkaart

• 17 June 2021
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een (misschien domme) vraag. Ik ga morgen met de trein van Zutphen naar Zwolle, stel dat ik incheck bij de NS in Zutphen, dan met de trein omreis via Amersfoort naar Zwolle en in Zwolle uitcheck (en tussendoor nergens in of uit check), betaal ik dan enkel het standaard bedrag voor de rechtstreekse route Zutphen-Zwolle of betaal ik dan meer omdat ik langer in de trein zit? Ik ben hier best benieuwd naar. Ik heb trouwens een NS flex abonnement.Groetjes!

icon

Beste antwoord door Thom 17 June 2021, 16:00

Op de heenreis naar Amersfoort is er niks aan de hand, maar als u van Amersfoort naar Zwolle reist, maakt u een omweg. Dat ziet de conducteur dan uiteraard en u riskeert een boete. U moet  in Amersfoort  uitchecken en weer inchecken, dan is er niks aan de hand. U moet echt voor deze kilometers betalen, NS is natuurlijk niet helemaal gek. ;-)

Het maakt qua prijs niet uit als u een Flexabonnement heeft zoals Dalvrij, Weekendvrij of Altijd Vrij. Bij de eerste twee abonnementen moet u wel op de juiste tijd inchecken.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op de heenreis naar Amersfoort is er niks aan de hand, maar als u van Amersfoort naar Zwolle reist, maakt u een omweg. Dat ziet de conducteur dan uiteraard en u riskeert een boete. U moet  in Amersfoort  uitchecken en weer inchecken, dan is er niks aan de hand. U moet echt voor deze kilometers betalen, NS is natuurlijk niet helemaal gek. ;-)

Het maakt qua prijs niet uit als u een Flexabonnement heeft zoals Dalvrij, Weekendvrij of Altijd Vrij. Bij de eerste twee abonnementen moet u wel op de juiste tijd inchecken.

Reputatie 7
Badge +3

Een dergelijke omrit is niet toegestaan. U moet in Amersfoort uit- en weer inchecken zodat u de extra kilometers ook betaalt.

Reageer