beantwoord

OV-chipkaart activeren

• 21 november 2014
  • 6 reacties
  • 4435 Bekeken

waar en hoe kan ik die activeren?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 21 november 2014, 17:05

Bedoelt u met activeren 'een ov-chipkaart geschikt maken om met NS te reizen door het kiezen van een reisklasse'?

Dat doet u door bij een NS automaat saldo te kopen of door bij een NS automaat te drukken op 'laden overige producten' en dan op 'Reizen op saldo bij NS zonder abonnement' of iets in die trant. Daarna wordt om de gewenste klasse gevraagd en vervolgens zet u het NS reizen op saldo product op de chipkaart.

Een abonnement op de kaart plaatsen gaat via de knop Ophalen bestellingen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge
Bedoelt u met activeren 'een ov-chipkaart geschikt maken om met NS te reizen door het kiezen van een reisklasse'?

Dat doet u door bij een NS automaat saldo te kopen of door bij een NS automaat te drukken op 'laden overige producten' en dan op 'Reizen op saldo bij NS zonder abonnement' of iets in die trant. Daarna wordt om de gewenste klasse gevraagd en vervolgens zet u het NS reizen op saldo product op de chipkaart.

:DBedoelt u met activeren 'een ov-chipkaart geschikt maken om met NS te reizen door het kiezen van een reisklasse'?

Hartelijk dank Gert-Jan. Hier kunnen we verder mee.
vr. gr. Jan
Welkom op het forum janjohan!

Gert-Jan G heeft je al van antwoord voorzien, waarvoor dank. 🙂 Ik heb zijn reactie als beste antwoord gemarkeerd.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Ik bedoel kan ik er na een busrit direct mee in de trein of moet ik hem eerst laten activeren bij èèn van de bekende adressen?
Het "activeren" van een OV-chipkaart voor gebruik bij NS hoeft maar eenmalig te gebeuren. Iedere volgende keer kunt u direct na het uitchecken in de bus inchecken bij NS. Voor treinen van andere vervoerders hoeft een OV-chipkaart überhaupt niet geactiveerd te worden.
Bedankt!

Simon de Graaf

Reageer