Sticky

OV-chipkaart besteld, maar niet ontvangen

• 2 september 2016
  • 27 reacties
  • 10625 Bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Goed om te lezen, Sander! Dat is gelukkig sneller dan 3 weken 🙂
Ik betreur de werkwijze van de NS voor het leveren van een nieuwe OV-chipkaart i.v.m. het verlopen van het oude exemplaar.
Ik kreeg in maart een mail van de NS dat mijn OV-chipkaart in juni zou verlopen en dat ik een nieuwe kaart kon aanvragen. Dit heb ik gelijk gedaan en heb een nieuwe foto geupload. Eind maart kreeg ik via de mail een bevestiging dat ik de nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor het verlopen zou ontvangen.
Ik heb de OV-chipkaart echter nooit ontvangen. Het duurde even voordat de klantenservice mij hiervoor een verklaring geven. Om een warrig verhaal kort samen te vatten: doordat de kaart aan een OV-fiets abonnement gekoppeld is kon de NS geen nieuwe OV-chipkaart leveren en was ik dus verkeerd geïnformeerd. De aanvraag moest via TLS gebeuren. Als excuus zou de NS de complete kosten van €7,50 vergoeden. Nadat ik de nieuwe kaart bij TLS aangevraagd had bleken de kosten €10,50 te zijn.
Ik hoop dat de NS er voor kan zorgen dat ze in de toekomst haar zaken wel op orde heeft en klanten goed informeert, zodat het niet nodig is om een week zonder OV-chipkaart te moeten reizen.
Met vriendelijke groet,
Jelle

Reageer