beantwoord

Ov chipkaart defect

• 26 mei 2016
  • 5 reacties
  • 132 Bekeken

Dag,

Mijn ov chipkaart is defect, daardoor moest ik twee kaartjes kopen met vol tarief, terwijl ik een kortingskaart heb.
Op het terugvraag formulier ("vergeten abonnement") staat dat je slechts 1x per jaar geld mag terugvragen, maar ik kan hier niets aan doen.. Hoe kan ik dit geld terugvragen?

PS: Ik heb al een nieuwe kaart aangevraagd. De huidige kaart is dus niet meer geldig...

Hartelijke groet,
Mirre
icon

Beste antwoord door Sjoerd NS 26 mei 2016, 18:03

Hallo Mirre, vervelend dat je kaart defect is! Vaak kunnen we in dit soort gevallen coulant zijn met de terugbetaling. Officieel is het echter zo dat je in het geval van een defecte kaart dient te reizen met tijdelijk reisrecht. Hiermee bedoelen we dat het abonnement tijdelijk op een andere OV Chipkaart overgezet kan worden. Dit kan gedaan worden via de servicebalie of via de klanteNService.

In dit geval begrijp ik dat je al kaartjes gekocht hebt. Ik kijk dan ook graag wat ik voor je kan doen.

Update 30 mei: ik heb nog niets gehoord van Mirre, ga ook dit topic dus afsluiten voor nu. Voor de meelezers: dergelijke verzoeken kun je het snelst via Twitter of 030-7515155 regelen.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Mirre, vervelend dat je kaart defect is! Vaak kunnen we in dit soort gevallen coulant zijn met de terugbetaling. Officieel is het echter zo dat je in het geval van een defecte kaart dient te reizen met tijdelijk reisrecht. Hiermee bedoelen we dat het abonnement tijdelijk op een andere OV Chipkaart overgezet kan worden. Dit kan gedaan worden via de servicebalie of via de klanteNService.

In dit geval begrijp ik dat je al kaartjes gekocht hebt. Ik kijk dan ook graag wat ik voor je kan doen.

Update 30 mei: ik heb nog niets gehoord van Mirre, ga ook dit topic dus afsluiten voor nu. Voor de meelezers: dergelijke verzoeken kun je het snelst via Twitter of 030-7515155 regelen.
Sjoerd, ik kan je niet bereiken via pb..
Je mag mij een DM sturen Mirre! Ik neem deze case van Sjoerd over.
Gedaan, bedankt alvast.
Ik heb Mirre inmiddels via een priv├ębericht geholpen. TS is ondertussen in het bezit van een nieuwe kaart + abonnement en misgelopen korting is gerestitueerd.

Reageer