beantwoord

OV-Chipkaart defect na een maand

• 19 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 301 Bekeken

Iets meer dan een maand geleden werd mijn OV-Chipkaart defect verklaard en heb ik een nieuwe aangevraagd. Deze is na een maand zo der enige zichtbare schade ook defect. Zit er garantie op een OV-Chipkaart of mag ik nu voor de tweede keer mijn portemonnee tevoorschijn halen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 oktober 2016, 16:40

Als een OV-chipkaart jonger dan twee jaar is en door een technische oorzaak kapot is gegaan (zoals een productiefout of kapotte chip), dan hoeft u de € 11 niet te betalen. Als u het niet eens bent met de betaling van 11 euro, dan kunt u binnen zes weken na ontvangst van de nieuwe kaart dit contactformulier invullen.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Als een OV-chipkaart jonger dan twee jaar is en door een technische oorzaak kapot is gegaan (zoals een productiefout of kapotte chip), dan hoeft u de € 11 niet te betalen. Als u het niet eens bent met de betaling van 11 euro, dan kunt u binnen zes weken na ontvangst van de nieuwe kaart dit contactformulier invullen.
Welkom op het NS Serviceforum JensLuiten,

Zou je het ons willen laten weten of het gelukt is met het vervangen van de OV-Chipkaart?
Reputatie 7
Badge +3
Heb je hem soms in je portemonnee zitten?
Reputatie 2
Wie niet?
Bijna iedereen denk ik maar bij Tamzin ligt het altijd aan de reiziger krijg ik het idee.

Daar moet hij ook gewoon tegenkunnen, want ik heb talloze vergelijkbare passen zitten daarin en ze doen het allemaal nog. Ik heb mijn chipkaart als ik hem gebruik gewoon los in mijn broekzak zitten, wat nog kwetsbaarder is.
@MvanGelder Ik heb mijn OV chipkaart in een metaal of zilverdoosje zitten. Die zijn te bestellen bij www.ovshop.nl dan raakt het niet gauw zoek en ook niet gauw beschadigd. @Jensluiten als uw een persoonlijke ov chipkaart beschadigd is kunt u ook een duplicaat telefonisch aanvragen via 0900-0980 u kunt bij de NS Klantenservice ook tijdelijk reisrecht aanvragen 030-751 51 55
Dank je, maar ik heb geen last van beschadigingen 😃, bij normaal gebruik zal dat ook niet zo gauw kunnen gebeuren, ook al zit de kaart in de portemonnee.
Reputatie 4
Wie niet?
Als je er op gaat zitten buigt hij steeds door en zijn na een maand de chip of de spoortjes in de kaart kapot.

Reageer