OV chipkaart defect zonder zichtbare beschadeging; hoe nu verder te reizen

• 1 juli 2014
  • 5 reacties
  • 1862 Bekeken

Beste lezer,

Mijn persoonlijke ov chipkaart scant niet meer bij de poortjes en de conducteur. Controle bij het ns loket laat ook zien dat de kaart geen zichtbare beschadeging heeft maar toch niet meer functioneert. Instructies op de ns site zeggen een vervangende kaart aan te vragen ( 11 euro 3 weken wachten). Hierdoor zou ik niet meer kunnen reizen met mijn kortingskaart, de gebode oplossing is het abonnement over te zetten op een tijdelijke kaart (7,50). Hoe kunnen we deze situatie oplossen zonder dat ik 20 euro hoef neer te leggen voor een kaart die buiten mijn schuld om niet meer werkt?

5 reacties

*edit beschadeging=beschadiging. Waarom kan ik mijn eigen topic niet meer aanpassen/ verwijderen en opnieuw plaatsen?
Hoi RobinB.
Je zou nu een anomieme kaart kunnen kopen (er loopt een actie voor de ov chipkaart voor 2 euro) en daarmee tijdelijk kunnen reizen.
Een NS-Abonnement is kaartgebonden dus helaas is het niet mogelijk om een kaart te kopen en het abonnement over te zetten. (Bijv: Jan die zijn abonnement laat overzetten naar de kaart van Piet omdat deze wil reizen)

En je eigen topic is niet te wijzigen. De berichten die je er in plaatst wel.
Badge
Beste lezer,

Mijn persoonlijke ov chipkaart scant niet meer bij de poortjes en de conducteur. Controle bij het ns loket laat ook zien dat de kaart geen zichtbare beschadeging heeft maar toch niet meer functioneert. Instructies op de ns site zeggen een vervangende kaart aan te vragen ( 11 euro 3 weken wachten). Hierdoor zou ik niet meer kunnen reizen met mijn kortingskaart, de gebode oplossing is het abonnement over te zetten op een tijdelijke kaart (7,50). Hoe kunnen we deze situatie oplossen zonder dat ik 20 euro hoef neer te leggen voor een kaart die buiten mijn schuld om niet meer werkt?

Beste Robin.

het aanvragen van een vervangende kaart en het gebruiken van een vervangende kaart met tijdelijk reisrecht is de juiste optie in jouw geval. Je loopt inderdaad wat extra kosten op, maar dan kan je wel je abonnement blijven gebruiken en je nieuwe OVchipkaart is weer 5 jaar geldig. Ik heb geen andere oplossing voor je.
Vriendelijke groet, Robby
Die tijdelijke anonieme kaart zou je eventueel weer kunnen doorverkopen aan een andere reiziger die hetzelfde probleem heeft of je houdt hem bij als je af en toe samen gaat reizen met iemand die geen abonnement of OV-chipkaart heeft. Zou misschien nog een idee kunnen zijn.
Waarom kan ik mijn eigen topic niet meer aanpassen/ verwijderen en opnieuw plaatsen?

Op dit forum kunnen berichten niet door de schrijvers zelf worden verwijderd.
Die bevoegdheid is uitsluitend voorbehouden aan moderators.

En na plaatsing van een bericht heb je max. 1 uur de gelegenheid om wijzigingen c.q. aanpassingen aan te brengen.
Deze regel is enige tijd geleden ingesteld nadat enkele forumleden wat onvriendelijk tegen elkaar deden en dan na geruime tijd hun berichten alsnog gingen aanpassen om de indruk te wekken dat er eigenlijk niets aan de hand was. Naar aanleiding daarvan is toen kennelijk die 1-uurs regel ingesteld.

Reageer