beantwoord

Ov Chipkaart geblokkeerd

• 3 september 2017
  • 18 reacties
  • 8339 Bekeken

Helaas is mijn OV-chipkaart gisteren geblokkeerd. De reden daarvan, stond er niet bij. Na verschillende sites te hebben bezocht, werd aangegeven dat je hierover een brief/mail hieroverover zou moeten ontvangen. Helaas heb ik nog niks ontvangen, dus is mijn kaart nog steeds geblokkeerd.. Nou was mijn vraag, of ik naast dat mijn kaart geblokkeerd is, nog wel kan reizen met mijn studenten reisproduct?
icon

Beste antwoord door Robert B 3 september 2017, 16:13

Had je al gekeken op www.uitcheckgemist.nl ?
Als daar heel veel incomplete reizen staan zal het wel daardoor komen.
Er staat aangegeven dat er 11 reizen zijn waarvan ik het saldo kan terugvragen. Weet niet of dit het aantal is waarvan je dus een blokkade kan krijgen?

Dat is dan vrijwel zeker de reden, want het aantal voor blokkeren is 12. Dan zal er dus ook nog wel een reis zijn waar je geen geld voor kunt terugvragen.

Op naar de servicebalie dus! 😛
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet mee reizen. 9/10x betekent dit dat er een achterstallige betaling is.
Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet mee reizen. 9/10x betekent dit dat er een achterstallige betaling is. Oke bedankt! en hoelang gaat het ongeveer duren voordat ik hier een brief/mail over ontvang.. aangezien ik het toch echt zsm wil oplossen.
Badge +3
Welkom Chelsea,

Een kaart blokkeert ook als je bijv. 12 keer vergeten bent uit te checken, dus ook als je gratis reist moet je altijd in- en uitchecken. Je zou dit zelf kunnen nakijken op www.uitcheckgemist.nl

Bij een balie van een vervoerder (NS, Arriva, GVB, RET etc.) kunnen ze een blokkering om die reden voor je verwijderen.
Reputatie 3
Badge
Als je langs gaat bij een loket kunnen ze meestal wel zien waarom je kaart is geblokkeerd. Als je studentenreisproduct op je geblokkeerde kaart staat kan je hier niet mee inchecken en ook niet mee reizen.
Welkom Chelsea,

Een kaart blokkeert als je bijv. 12 keer vergeten bent uit te checken, want ook als je gratis reist moet je altijd in- en uitchecken. Je zou dit zelf kunnen nakijken op www.uitcheckgemist.nl Bij een balie van een vervoerder (NS, Arriva, GVB, RET etc.) kunnen ze de blokkering voor je verwijderen.
Oke super, dankjewel! Dus als ik vandaag nog naar de NS servicebalie ga, zouden ze ondanks mijn betalingsachterstand de blokkering kunnen verwijderen?
Nee u zult eerst moeten betalen.
Nee u zult eerst moeten betalen. Oke maar, ik heb nog geen brief/mail daarover ontvangen.. is het mogelijk om bij de servicebalie de achterstand te betalen?
Geen idee, ik weet niet aan wie u moet betalen, waarschijnlijk aan TLS.

Het is wel vreemd dat u geen brief/mail heeft ontvangen inderdaad.
Badge +3
Dat denk ik niet, maar valt natuurlijk te proberen.

Weet je zeker dat het om een betalingsachterstand gaat?
Dat denk ik niet, maar valt natuurlijk te proberen.

Weet je zeker dat het om een betalingsachterstand gaat?
Ik heb geen idee waarover het gaat.. probeer het te achterhalen maar heb er nog geen duidelijkheid over. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk een brief/mail hierover ontvang.
Badge +3
Hallo Chelsea S,

Welkom op het NS Serviceforum!

Als je geen abonnement hebt bij de NS dan is de kaart waarschijnlijk geblokkeerd omdat er te vaak niet mee is uitgecheckt. Als dit het geval is kan je de blokkering laten opheffen bij een servicebalie op het station. Als het wel komt doordat er een betalingsachterstand is van een abonnement raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice om dit na te laten kijken.
Er staat aangegeven dat er 11 reizen zijn waarvan ik het saldo kan terugvragen. Weet niet of dit het aantal is waarvan je dus een blokkade kan krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Als uw kaart gisteren is geblokkeerd, is het redelijkerwijs niet te verwachten dat u daar nu al een brief over heeft gekregen. Of u aan de balie kunt betalen is me niet met zekerheid bekend maar ik verwacht van niet. Ik vraag me dan af hoe dat verwerkt wordt. Gezien de haast die u heeft, zou ik het maar gewoon proberen.
Badge +3

Dat is dan vrijwel zeker de reden, want het aantal voor blokkeren is 12. Dan zal er dus ook nog wel een reis zijn waar je geen geld voor kunt terugvragen.

Op naar de servicebalie dus! 😛
Dat is dan vrijwel zeker de reden, want het aantal voor blokkeren is 12. Dan zal er dus ook nog wel een reis zijn waar je geen geld voor kunt terugvragen.Op naar de servicebalie dus! :P

Super! Heel erg bedankt!
TS hoeft niet te betalen dus dat gaat wel lukken.

Ws is er nog een 12de reis. Vergeet niet uw geld terug te vragen (bij TLS?) en voortaan kunt u beter gewoon uitchecken ook.
Badge +3
Grote kans dat er geen geld terug te vragen is (studentenreisproduct), maar klik al die 11 reizen maar gewoon aan, wellicht zitten er een of meer tussen waar je met korting hebt gereisd, en niet gratis.

Reageer