beantwoord

OV chipkaart gebruikt door iemand anders?

• 25 May 2021
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Ik werk al meer dan een jaar thuis maar recent heb ik toch weer eens gebruik gemaakt van de trein. Toen ik ingelogd was op mijn NS kwam ik erachter dat mijn OV kaart 2 x is gebruikt op dagen dat ik gewoon thuis zat. Het vreemde is dat ik mijn OV kaart niet ben verloren. Er is ook saldo op mijn kaart geladen maar gelukkig niet van mijn rekening afgeschreven. Ik vraag me nu af of mijn kaart gehackt is en wat ik het beste kan doen?

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 May 2021, 11:18

Welkom bij de Community, Toedeloe72.

Wat gek dat je kaart tussentijds is gebruikt. Kan het dan misschien zijn dat je kaart (per abuis) door een gezinslid is gebruikt? Zonder de kaart fysiek bij je te hebben kunnen er geen reistransacties ontstaan namelijk.

Bekijk origineel

4 reacties

Welkom bij de Community, Toedeloe72.

Wat gek dat je kaart tussentijds is gebruikt. Kan het dan misschien zijn dat je kaart (per abuis) door een gezinslid is gebruikt? Zonder de kaart fysiek bij je te hebben kunnen er geen reistransacties ontstaan namelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Als er wel reistransacties staan, maar er geen geld is afgeschreven zou het kunnen zijn dat een huisgenoot of iemand anders uw kaart even heeft ‘geleend’ om door het station te lopen. De in- en uitcheck zijn wel interessant.

U kunt het beste uw chipkaart niet laten slingeren. ;-)

Badge +3

Als er (bij een automaat, want niet van jouw rekening) saldo op geladen is dan heeft iemand anders gebruik gemaakt van je kaart.

Je kunt dat nakijken bij Reishistorie op https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm 

Niet gerelateerd, maar ziet er dan zo uit https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/bug-van-rit-naar-reis-45192?postid=341936#post341936

Bedank voor jullie reacties, maar ik kan bevestigen dat mijn OV kaart altijd netjes in mijn portemonnee zit en mijn familieleden allemaal hun eigen OV kaart hebben en die van mij niet hebben gebruikt op deze dagen. Ik zit dan te denken of iemand een duplicaat o.i.d heeft gemaakt. Maar ja wat hebben ze eraan, er zit verder geen abbonement aan verbonden dus financieel kunnen ze er naar mijn idee niets mee. Ik kijk het nog wel even aan. Als ik weer een verdachte incheck zie dan ga ik wel even bellen met de NS. Of een nieuwe kaart aanvragen maar ja daar zit ik weer niet op te wachten ivm de kosten.

Reageer