OV-chipkaart gestolen

  • 4 September 2023
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Beste, mijn OV-chipkaart is vorige week dinsdag gestolen en heb de kaart woensdag ochtend rond 8:00 geblokkeerd. Dit heb ik d.m.v. bellen naar de NS gedaan. De vrouw die ik aan de lijn had zei; het kan 24 uur duren voordat de kaart geblokkeerd is. Wanneer de kaart daarna nog wordt gebruikt, zijn de kosten die na 8 uur zijn opgelopen voor ons. Nou zag ik dat de kaart nog gebruikt is in onder andere Arnhem / Utrecht / Roermond. Dit geld krijg ik dus neem ik aan terug?  Ik hoor graag of en wanneer ik het geld terug krijg. Alvast bedankt!

 

Mvg,

Puck de Broekert


2 reacties

Reputatie 7
Badge

Dit zult u met de klantenservice moeten regelen. Wij kunnen niet bij uw gegevens. En uw kaartnummer kunt u hier beter niet vermelden.

Badge +3

Een kaart moet je blokkeren via ov-chipkaart.nl en dat gaat inderdaad de volgende dag in, verlies van saldo (en eventueel automatisch opladen) zijn die dag nog voor eigen rekening.

Helaas kan je automatisch saldo laden niet op afstand beëindigen, want daarvoor heb je de kaart nodig.

Maar heb je NS Flex, dan zijn kosten vanaf het moment van melden voor NS. Kan goed zijn dat ze er ter plekke een productblokkade op zetten maar dat weet ik verder niet.

Hetzelfde geldt voor OV-fietsen die op een verloren/gestolen gemelde kaart gehuurd worden.

Reageer