OV_CHIPKAART gevonden

• 13 december 2017
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Gevonden in Zwolle, OV_CHIPKAART. X.Soree
is nog geldig tot 11-03-2021

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste de kaart bij een loket inleveren. Hoewel het niet helemaal onmogelijk is, blijft de kans klein dat X.Soree het leest.
gooit NS de kaart niet gewoon weg na het inleveren? gooit NS de kaart weg als hij van de servicebalie naar de centrale locatie gevonden voorwerpen moet? of als hij is aangekomen op de centrale locatie?
Klopt. Bij een verloren kaart kan het immers zomaar zijn dat de vinder er een clone van heeft gemaakt bijvoorbeeld.
Badge +3
Tuurlijk, alu hoedje op!

Maar de weg voor een gevonden ov-chipkaart is https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/ov-chipkaart-gevonden.htm

Goh, en op dit moment werkt die pagina alweer! niet.

Maar goedl je levert de kaart in op een station als eerlijke vinder (en hopelijk dat de verliezer hem op tijd terug kan halen daar, binnen 3 of 5 dagen meen ik)

En anders kan je hem (gratis) opsturen naar een antwoordnummer in Amstersfoort en dan wordt hij vernietigd en kost het de eigenaar € 11,- voor een nieuwe (met abonnementen, duplicaat dus) of € 7,50 voor een anonieme.

Geen idee wat het kost als je een NS Business Card verloren/defect meldt.
Alu hoedjes doe ik niet aan, het komt meer voor dan je denkt. Misbruik maken van een ov-chipkaart is bijzonder eenvoudig en veel te lang vol te houden. Dat was 8 jaar geleden al een probleem, en is dat helaas nog steeds.

Businesscard vervangen is kosteloos.
Robert, de pagina werkt niet want er is onderhoud aan de website

dank voor de duidelijkheid en de opmerkingen over alu hoedje:P ik lach
Ik heb ook zoiets gehad en contact gezocht via twitter
Ik kan een vindmelding aanmaken en haar een e-mail sturen. Kan ik jou gegevens noteren zodat zij dan contact met jou kan opnemen (Naam, telefoonnummer, woonplaats). Je zou de kaart ook op een later moment op een X station in kunnen leveren als dat lukt.

Beste Bob,

Als je de kaart bij je wilt houden zou dat fijn zijn. Op het station gaat deze namelijk na 5 dagen naar een centraal depot. Ik heb je gegevens ingevuld, zij kan dan elk moment contact met je opnemen.

Ze kunnen dus een email sturen naar de eigenaar..

Reageer