beantwoord

Ov chipkaart hoekje afgebroken

• 5 juli 2019
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

er is een hoekje van mijn ov chipkaart (met de datum tot wanneer hij geldig is) afgebroken: kan ik de kaart blijven gebruiken?
icon

Beste antwoord door Loes 5 juli 2019, 21:08

Als de kaart normaal uit te lezen is, je pasfoto en ID gegevens leesbaar zijn, dat zijn de belangrijkste gegevens. De einddatum van een kaart onleesbaar is niet echt een heftig probleem. Ik ben meer bang dat de atenne, zoals @Danny NS aangeeft kapot is, dan moet je hem vervangen.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Aatje welkom op de NS Community!

Ik begrijp dat de einddatum niet meer te lezen is? Officieel gezien zal je de kaart moeten laten vervangen omdat deze niet meer intact is. Is de kaart verder nog goed leesbaar?
de kaart is goed leesbaar en het hoekje met de einddatum is ook goed leesbaar maar zit een beetje los van de rest van de kaart
Duidelijk, wellicht dat je het met een simpel plakbandje kan verhelpen, dan lijkt het mij geen probleem. Je doet er sowieso verstandig aan een nieuwe kaart aan te vragen, wellicht dat de antenne van de chip defect is.
Als de kaart normaal uit te lezen is, je pasfoto en ID gegevens leesbaar zijn, dat zijn de belangrijkste gegevens. De einddatum van een kaart onleesbaar is niet echt een heftig probleem. Ik ben meer bang dat de atenne, zoals @Danny NS aangeeft kapot is, dan moet je hem vervangen.

Reageer