beantwoord

OV-chipkaart is verlopen

hallo ik heb vandaag een brief gekregen om mijn ov kaart te vernieuwen. maar ik heb een tijdje terug al een mail gehad en via die mail een foto geupload om de kaart te vernieuwen. en bevestiging gehad dat het goed is en nu de brief. wat nu??
icon

Beste antwoord door Emma NS 21 mei 2019, 17:26

We hebben het uitgezocht en er bleek maar één iemand een kortingsabonnement te hebben. Van die desbetreffende persoon hebben we de pasfoto goed ontvangen en daar zal een nieuwe kaart voor worden aangemaakt. Wanneer iemand een abonnement heeft bij ons, zal de nieuwe OV-chipkaart door ons worden gefinancierd!

Ik sluit het topic bij deze af.
Bekijk origineel

10 reacties

Beste latijnhouwers, welkom bij onze Community!

Wat gek dat dit is gebeurt. Mogelijk is je pasfoto toch niet helemaal volledig bij ons aangekomen. Dit kan ik even voor je nakijken, stuur je me even een privé bericht? Dat kan door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Stuur direct even je volledige naam, geboortedatum, NAW-gegevens en e-mailadres mee, oké?
Ik heb helaas nog geen bericht ontvangen. Ik wacht hier nog een week op en daarna sluit ik dit topic af.
Hallo ik gereageerd visa een prive bericht. ik heb nogmaals een foto gestuurd een weer een correct bevinding gekregen. gr petra
Dit heb ik gekregen!!!!!

Geachte mevrouw Latijnhouwers,

Dank voor uw pasfoto
Dank u wel voor uw pasfoto. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis. Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart.
Vragen
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze e-mail? Op www.ns.nl/ovchipkaart staan de belangrijkste vragen en antwoorden op een rij. Ook kunt u bellen met NS Klantenservice op telefoonnummer 030 - 751 51 55 (lokaal tarief). We staan dag en nacht voor u klaar.
Klantnummer:
Ons kenmerk:
Onderwerp:
Bevestiging pasfoto

Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice
Ik zal Emma vragen of ze morgen op je bericht wil reageren 🙂.

Over bovenstaande wil ik wel wat algemene informatie geven. Helaas komt het soms voor dat de foto goed is bevonden maar dat het opstarten van het kaartvernieuwingsproces (hele mond vol) toch niet goed gaat. Als jouw kaart intussen binnen 6 weken afloopt lukt het ons niet meer om dit proces alsnog op te starten. Ons advies is dan om via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart zelf een nieuwe kaart te bestellen. De aanschafkosten van een nieuwe kaart krijg je dan van ons terug. Hiervoor kan je dan terecht bij onze Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Live Chat.
Ik zal Emma vragen of ze morgen op je bericht wil reageren 🙂.

Over bovenstaande wil ik wel wat algemene informatie geven. Helaas komt het soms voor dat de foto goed is bevonden maar dat het opstarten van het kaartvernieuwingsproces (hele mond vol) toch niet goed gaat. Als jouw kaart intussen binnen 6 weken afloopt lukt het ons niet meer om dit proces alsnog op te starten. Ons advies is dan om via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart zelf een nieuwe kaart te bestellen. De aanschafkosten van een nieuwe kaart krijg je dan van ons terug. Hiervoor kan je dan terecht bij onze Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Live Chat.

Nee mijn kaart verloop in jullie pas?? dus er is nog tijd!!!
We hebben het uitgezocht en er bleek maar één iemand een kortingsabonnement te hebben. Van die desbetreffende persoon hebben we de pasfoto goed ontvangen en daar zal een nieuwe kaart voor worden aangemaakt. Wanneer iemand een abonnement heeft bij ons, zal de nieuwe OV-chipkaart door ons worden gefinancierd!

Ik sluit het topic bij deze af.
Badge +3
Wanneer iemand een abonnement heeft bij ons, zal de nieuwe OV-chipkaart door ons worden gefinancierd!
Jaarabonnement, en ik meen dat OV-fiets (€ 0,01 per jaar) of Kids Vrij (gratis) al geldig is daarvoor. Kan je zomaar € 7,50 schelen dus. 🤐

Overigens, op een kaart die binnen 8 weken verloopt kunnen geen abonnementen meer afgesloten worden. Als je die truc wilt toepassen moet je dus op tijd zijn.
Niet helemaal Robert B, bij een NS Flex abonnement krijg je namelijk ook een gratis persoonlijke OV-chipkaart.
Badge +3
Niet helemaal Robert B, bij een NS Flex abonnement krijg je namelijk ook een gratis persoonlijke OV-chipkaart.
Uiteraard, maar dat pas vanaf Dal Voordeel (€5 per maand). Bij Flex Basis of Weekend Voordeel (€2 per maand) betaal je €10 inschrijfkosten (oké, de kaart is dan wel gratis)... 😂

Tenzij je overstapt van een klassiek abonnement naar Flex Basis, dan betaal je die €10 weer niet... Maar goed, we dwalen af.

Reageer