beantwoord

OV-chipkaart is verlopen, wat nu?

  • 27 mei 2019
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 1
Mijn NS kaart is afgelopen zondag verlopen. Ik heb geen nieuwe gekregen en moet woensdag reizen.
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Emma NS 27 mei 2019, 12:36

Beste Conny13, welkom bij onze Community!

Je geeft aan dat je in het bezit bent van een NS-kaart, betekent dit dat je een OV-chipkaart hebt met een NS logo erop? Ben je ook de contractant van een van onze abonnementen? Zo ja, welke?

Over het algemeen krijgen onze klanten 6 tot 8 weken voor het verlopen van de kaart een verzoek tot het uploaden van een nieuwe pasfoto. Wanneer dat proces goed wordt afgerond, ligt er op tijd een nieuwe OV-chipkaart in de brievenbus. Soms lopen de zaken echter anders, maar ook daar hebben wij een passend advies voor. Jou wil ik adviseren om OV-chipkaart op te bellen en daar een duplicaat aan te vragen. Een duplicaat zou je binnen vijf werkdagen moeten ontvangen en is een OV-chipkaart waar alle producten automatisch op worden overgezet. Voor de kosten van deze vervangende kaart kun je, indien je hier het passende abonnement voor hebt, contact opnemen met onze Klantenservice. Dit bedrag staat dan binnen drie weken weer op de rekening! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Beste Conny13, welkom bij onze Community!

Je geeft aan dat je in het bezit bent van een NS-kaart, betekent dit dat je een OV-chipkaart hebt met een NS logo erop? Ben je ook de contractant van een van onze abonnementen? Zo ja, welke?

Over het algemeen krijgen onze klanten 6 tot 8 weken voor het verlopen van de kaart een verzoek tot het uploaden van een nieuwe pasfoto. Wanneer dat proces goed wordt afgerond, ligt er op tijd een nieuwe OV-chipkaart in de brievenbus. Soms lopen de zaken echter anders, maar ook daar hebben wij een passend advies voor. Jou wil ik adviseren om OV-chipkaart op te bellen en daar een duplicaat aan te vragen. Een duplicaat zou je binnen vijf werkdagen moeten ontvangen en is een OV-chipkaart waar alle producten automatisch op worden overgezet. Voor de kosten van deze vervangende kaart kun je, indien je hier het passende abonnement voor hebt, contact opnemen met onze Klantenservice. Dit bedrag staat dan binnen drie weken weer op de rekening! 🙂
Reputatie 1
Na een hele ochtend puzzelen en vergeefse telefoontjes, ben ik er eindelijk achter. De NS had een storing bij het toesturen van nieuwe kaarten. Het heeft me uren gekost maar goed - opgelost.
Pff.
Sjongejonge, wat een werk inderdaad! Wel ben ik heel blij dat het nu duidelijk is. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat je dat dan weten?

Reageer