OV chipkaart kwijt | NS Community
beantwoord

OV chipkaart kwijt

  • 8 March 2022
  • 1 reactie
  • 514 Bekeken

Beste medewerker,

 

Op 8 maar 2022 rond 09:00u ben ik mij OV-kaart verloren op station Diemen-zuid. Iemand heeft mn kaart gevonden en verteld dat ik hem bij de NS kan ophalen. 

 

Nu heb ik de volgende stappen ondernomen:

- NS om 16:25 gebeld, medewerker gaf aan dat ik met OV-chipkaart verbonden was. Leek zelf niet helemaal te weten waar ze werkte en zat te lachen aan de telefoon. Heeft me precies hetzelfde nummer gegeven als ik in eerste instantie gebeld heb. Het nummer van NS dus

- om 17:03 weer de NS gebeld. Deze keer was een meer respectvolle medewerker aan de telefoon. Heb het probleem uitgelegd en werd verwezen naar station Diemen-Zuid, om de OV-kaart daar op te halen. Nagevraagd als het een bemand station is kreeg ik als antwoord "ja"

- Aangekomen op het station kan ik de NS balie niet vinden en bel de informatie meld kamer vanuit een NS meld paal. Hier krijg ik een zeer ruwe medewerker te horen. Ik vraag waar ik de NS balie is en krijg te horen dat Diemen-Zuid een onbemand station is. Uitgelegd dat ik hier naar verwezen ben vanuit de NS. Medewerker is zeer onbeschoft en ruw en zegt "ik weet t zelf niet, ik weet t niet, zeg maar dat ik heb gezegd dat het er niet is". Wat mij verbaasd is de toon waarop gesproken wordt en dat niet eens mee wordt gedacht naar een oplossing of duwtje in de juiste richting.

 

Mijn vraag is nu waar ik mijn OV-kaart kan ophalen enof er überhaupt iemand bij NS werkt die enigzins wat weet waar die over praat en behoorlijk met een client kan omgaan

 

Ik wordt van hot naar her gestuurd met verkeerde informatie, krijg onbeleefde medewerkers die niet weten waar ze over praten. Worden de mensen bij NS wel opgeleid tot klantenservice medewerkers of zijn er andere dingen die maken dat NS geen tijd en moeite nemen om haar werknemers op te leiden of deze wordt afgejast.

Hoe moeilijk kan het zijn om de juiste informatie te verschaffen over een protocol dat waarschijnlijk wel vaker voorkomt. En mocht het niet mogelijk zijn om de OV-kaart terug te krijgen, dat ik teminste het advies krijg deze te blokkeren of wat andere mogelijkheden zijn. Niet dat ik op een verkeerd pad wordt gestuurd en onbeschofte en arrogante medewerkers krijg als 'service' medewerkers.

 

Aangezien NS geen email adres heeft moet doe ik maar op deze manier mijn aanvraag en beklacht. Om een klacht in te dienen dient gebeld te worden naar de klanten service, maar gezien mijn slechte ervaring daarmee zal ik daar weinig mee opschieten. Zeer waarschijnlijk worden de medewerkers niet aangesproken en vind dus ook geen verandering plaats op de manier van bejegening. 

 

Hopelijk krijg ik tenminste hier wel een correct antwoord.

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Aurora NS 8 March 2022, 20:33

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Trisha_ts, en welkom op de NS Community.

Jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad met de Klantenservice. 
Wanneer je een OV-chipkaart kwijt bent is het eerste advies eigenlijk altijd om de kaart zo snel mogelijk te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Zelfs als iemand de kaart afgeeft bij een balie is de kans groot dat het personeel de kaart opstuurt naar TLS (OV-chipkaart zelf).
Om de kaart te blokkeren kun je ook bij OV-chipkaart zelf terecht.
Heb je een abonnement op de kaart? Dan is het aan te raden om een vervangende kaart aan te vragen. Hier komt je abonnement dan namelijk automatisch weer op terecht.
In de tussentijd kun je gebruik maken van het Tijdelijk Reisrecht. Zo kun je toch met je abonnement blijven reizen tot het moment dat je de nieuwe kaart ontvangt en maak je geen onnodige kosten.

Hopelijk kom je hier verder mee! Zo niet, dan lees ik het natuurlijk graag.

Reageer