beantwoord

ov chipkaart met abbonement kwijt

• 7 januari 2020
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedeavond,

ik heb een abonnement traject vrij. Ben helaas net mn ov chipkaart verloren en weet mijn kaart nummer niet.. hoe kan ik een nieuwe aanvragen als ik die niet weet?

ik heb deze abonnement hard nodig voor mn werk

gr estelle

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 januari 2020, 20:04

Als je in de tussentijd reist, bewaar de gebruikte (e-)tickets goed! Deze kunnen op basis van je abonnement worden vergoed!

@Laura NS,

Kan er een onbeperkt aantal tickets gedeclareerd worden bij een verloren abonnement? Of regelt @Estel best zo snel mogelijk een (anonieme) OV-chipkaart met tijdelijk reisrecht?

Goed dat je dit aankaart gekke_henkie! Zo wordt het antwoord wel vollediger. Dit zijn de voorwaarden per abonnement bij de Geld Terug bij Vergeten Abonnement regeling. En hier inderdaad wat meer informatie over Tijdelijk Reisrecht.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u tijdelijk reisrecht wilt, gaat u met een anonieme ov-chipkaart, een persoonlijke- zonder abonnement kan ook, naar de balie en u kunt na tien minuten weer reizen.

Geen gedoe met geld voorschieten om kaartjes te kunnen kopen en reizen zo u gewend was. Het kan niet bij een Trajectkaart maand. U hoeft uw kaartnummer niet te weten, neem voor de zekerheid een ID mee.

Als je in de tussentijd reist, bewaar de gebruikte (e-)tickets goed! Deze kunnen op basis van je abonnement worden vergoed!

@Laura NS,

Kan er een onbeperkt aantal tickets gedeclareerd worden bij een verloren abonnement? Of regelt @Estel best zo snel mogelijk een (anonieme) OV-chipkaart met tijdelijk reisrecht?

Goed dat je dit aankaart gekke_henkie! Zo wordt het antwoord wel vollediger. Dit zijn de voorwaarden per abonnement bij de Geld Terug bij Vergeten Abonnement regeling. En hier inderdaad wat meer informatie over Tijdelijk Reisrecht.

@Laura NS,

Tijdelijk reisrecht is dan met een anonieme kaart wel alleen geldig bij NS. Met een persoonlijke kaart ook bij andere vervoerders (als ik me niet vergis). 

Hoi Estel, welkom op onze NS Community!

Dat is niet zo mooi! Je kan je kaartnummer opvragen bij onze klantenservice of bij OV-chipkaart zelf. Het is dan belangrijk om gelijk te vragen naar de verloopdatum. Als je in de tussentijd reist, bewaar de gebruikte (e-)tickets goed! Deze kunnen op basis van je abonnement worden vergoed!

Reageer