beantwoord

OV chipkaart met NS abonnement verloopt over 7 weken

• 10 september 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Mijn OV-chipkaart met NS abonnement verloopt op 30 oktober 2021. Daarover heb ik bericht ontvangen van NS. Vandaag, 7 weken voordat mijn kaart verloopt, wilde ik een nieuwe pasfoto uploaden. Het blijkt dat ik daarvoor te laat ben…. ?!?! Dat is toch niet meer van deze tijd!! Moet ik 8 weken van tevoren een nieuwe kaart aanvragen? Een nieuw rijbewijs of paspoort kun je na een week al ophalen…. Dus waarom duurt het bij NS zo lang?

Overigens, ik heb in het bericht van NS moeten zoeken naar de uiterlijke datum van inleveren (die stond op voor 9 september….). Die zou ik in ieder geval vet drukken, zodat die goed opvalt. Maar helaas, om die datum tegen te komen, moet je echt het hele bericht doorlezen.

Vervolgens word ik doorverwezen naar OV-chipkaart.nl. Maar ook daar kan ik mijn OV-chipkaart niet vernieuwen. Nu is de reden dat de kaart niet binnen 6 weken verloopt… Waarom zijn die termijnen van NS en OV-chipkaart niet op elkaar aangepast?

Ik moet nu in ieder geval minstens een week wachten voordat ik het opnieuw kan proberen. Hoop dat het dan lukt.

Groet, Marjo Henkens

icon

Beste antwoord door Erryt NS 10 september 2021, 17:12

Hallo Marjo Henkens en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je te laat bent met het versturen van je pasfoto. Deze dienen wij wel echt voor de datum te ontvangen die wij aangeven. Wij hebben namelijk ook tijd nodig om opdracht te geven aan de klantenservice van de OV-chipkaart en de nieuwe foto aan te leveren. Je kan nu het beste zelf een vervangende OV-chipkaart aanvragen en daarna contact opnemen met onze klantenservice om deze kosten terug te vragen. Hiervoor dien je helaas nog een week te wachten.

@Macklobell

Dit proces gaat bijna altijd goed en heel sporadisch is dat niet het geval. Uiteraard zal je geen topics hier tegen komen als het goed gaat waardoor je de indruk krijgt dat het vaker fout gaat dan goed. Daarnaast is je bericht off-topic en snap ik de bijdrage hiervan niet.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Ik denk dat je gelukkig moet zijn dat de link van NS verlopen is want de vernieuwing via NS verloopt op zijn zachts gezegd niet erg soepel. Zijn in het verleden meerdere topics over geweest. Het is nu even wachten totdat e.e.a. via OV-chipkaart.nl kan maar dat werkt meestal wel vrij soepel.

Zie bijvoorbeeld dit topic van vast forumlid iMark:

Hallo Marjo Henkens en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat je te laat bent met het versturen van je pasfoto. Deze dienen wij wel echt voor de datum te ontvangen die wij aangeven. Wij hebben namelijk ook tijd nodig om opdracht te geven aan de klantenservice van de OV-chipkaart en de nieuwe foto aan te leveren. Je kan nu het beste zelf een vervangende OV-chipkaart aanvragen en daarna contact opnemen met onze klantenservice om deze kosten terug te vragen. Hiervoor dien je helaas nog een week te wachten.

@Macklobell

Dit proces gaat bijna altijd goed en heel sporadisch is dat niet het geval. Uiteraard zal je geen topics hier tegen komen als het goed gaat waardoor je de indruk krijgt dat het vaker fout gaat dan goed. Daarnaast is je bericht off-topic en snap ik de bijdrage hiervan niet.

Reageer