beantwoord

OV-chipkaart met NS abonnement verlopen

Mijn ov-chipkaart, met daarop een NS abonnement is verlopen. Ik heb geen nieuwe kaart, én geen bericht gekregen daarover. Het is toch de gebruikelijke gang van zaken dat de NS automatisch een nieuwe kaart opstuurt? Vervelend dat ik daar nu blijkbaar de NS moet gaan controleren, of ze hun werk wel doen.

Ik kwam er achter dat de kaart is verlopen, toen ik in de bus wilde inchecken. Ik moest nu dure, losse kaartjes kopen. Als de NS hun werk hadden gedaan (en dus die nieuwe kaart tijdig hadden opgestuurd), had ik die kosten niet hoeven maken. Komende week moet ik ook nog een paar keer met de bus. (Fiets stuk en kind ophalen aan de andere kant van de stad.) Daar moet ik dus ook weer dure, losse kaartjes kopen.

Op de NS live chat werd gezegd dat losse buskaartjes niet duurder zijn dan met de OV-chipkaart reizen. Toen werd het gesprek domweg afgekapt. (Erg onbeleefd.)

Ik maak nu dus wel extra kosten, omdat de NS hun werk niet heeft gedaan en geen nieuwe kaart heeft opgestuurd. Bovendien mis ik nu bijna een maand abonnement (Zelfs als ik hier geen gebruik van heb gemaakt, kon dit blijkbaar ook niet.) Plus de kosten voor een nieuwe ov-chipkaart.

Kan ik die kosten verhalen op de NS, omdat dit kosten zijn, die direct voortvloeien uit het feit dat ze hun werk niet hebben gedaan?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 maart 2017, 16:22

NB: Ik heb je vorige topic verwijderd om verwarring te voorkomen.

Wat betreft eventuele extra kosten wil ik graag kijken wat ik voor je kan doen. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN.
Wat betreft de nieuwe kaart, zou je daarover zelf even het ov-chipbedrijf willen bellen? Laat even weten wat de uitkomst is en of die wenselijk is. Zo niet, dan ga ik kijken wat ik kan doen.

EDIT: Extra gemaakte kosten door Marcel zullen vergoed worden
Bekijk origineel

11 reacties

De busreis die ik vandaag maakte, is normaal 1,57 euro, nu moest ik twee losse kaartjes kopen van 2 euro per stuk, dus 4 euro totaal. Een behoorlijk prijsverschil.

De busreizen die ik deze week (4x per dag: kind brengen en terug plus kind halen en terug) moet maken zouden normaal 2,09 euro kosten en zijn nu ook twee losse kaartjes van 2 euro per stuk, dus 4 euro per enkele reis.

Al met al een extra kostenpost van bijna acht euro per dag.
NB: Ik heb je vorige topic verwijderd om verwarring te voorkomen.

Wat betreft eventuele extra kosten wil ik graag kijken wat ik voor je kan doen. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN.
Wat betreft de nieuwe kaart, zou je daarover zelf even het ov-chipbedrijf willen bellen? Laat even weten wat de uitkomst is en of die wenselijk is. Zo niet, dan ga ik kijken wat ik kan doen.

EDIT: Extra gemaakte kosten door Marcel zullen vergoed worden
Het vorige topic, zoals je dat noemt, was eigenlijk een ander topic, over een nogal botte afkapping van een chatsessie met een collega van je. Dat was in mijn ogen echt een ander onderwerp. (Zie ook de titel die ik het had meegegeven.)

De gegevens kan ik je wel sturen, alleen weet ik nu nog niet wanneer de nieuwe kaart komt (wel aangevraagd), dus hoe vaak ik met de bus zal moeten reizen.
Ik heb de chatsessie opgeslagen, ga dit bespreken en zal met een terugkoppeling komen. Beloofd!
Je mag mij een privébericht sturen wanneer je zelf denkt dat dit het beste moment is. Geen druk.
Oké, het leek er even op dat er niks met de kritiek gebeurde, maar dat die wel zo maar werd verwijderd. Dat zou voor veel mensen als censuur voelen.

Ik heb je een PB gestuurd, trouwens. Fijn dat je/jullie de ov-kaart-vraag zo snel oppakken!
Ook ik dus: OV chip kaart van mijn DOORLOPENDE voordeelurenabonnement verlopen. MAAR wel na de verloopdatum het abonnementsgeld van OV Chip én Voordeeluren geïnd!? ZONDER bericht over die verlopen OV chip kaart. Wat is nu mijn schade? 10.50 euro voor een nieuwe OV kaart telefonisch door medewerker klantenservice(NS?) voor mij aangevraagd.PLUS het feit dat ik op de laatste dag van dit 2 maandelijks voordeel dus niet meer werd toegelaten tot de trein ivm verlopen OVChip. Dus mijn reisje naar Alkmaar maar zelf betalen. Weet xon 25 euro schade. Lijkt me dat ik wel recht op schadevergoeding heb, net als degene die hier bovenaan dit onderwerp over hetzelfde schrijft.
Hallo Hrampen en welkom bij de NS Community,

Ik heb je persoonlijke gegevens ontzichtbaar gemaakt voordat iemand er misbruik van maakt. Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's gelijk kijken of ze iets voor je kunnen doen. Laat je oNS weten of het is gelukt?
Badge +3
Het lijkt soms mis te gaan met een oud VDU, geen automatische kaartvernieuwing. Misschien dat de verantwoordelijke afdeling van NS daar eens in kan duiken?

Gaat natuurlijk vaak om senioren die wellicht niet zo handig zijn met webcare/social media, en misschien het VDU genomen hebben op een persoonlijke kaart die niet (samen met het abonnement) via NS aangeschaft is, en die mogelijk niet eens een Mijn NS account hebben, dus e-mail onbekend of niet meer geldig.

Maar dan nog zou je rond 6 weken voor het verlopen van je kaart alsnog van TLS/OV-chipkaart een melding moeten krijgen over het verlopen van een persoonlijke kaart, ongeacht welke producten daar op staan. 🤔 Bij NS is dat in de regel tussen de 10 en 8 weken voordat een kaart verloopt. Soms krijg je ook niets qua mailtjes (verzoek nieuwe pasfoto) en ploft er spontaan een nieuwe kaart (met NS logo) in de bus.
Wij sturen nooit een bericht naar reizigers als je OV-chipkaart verloopt. Wel als je pasfoto komt te vervallen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb gewoon keurig een aantal weken voor het verlopen van mijn oude chipkaart met VDU een nieuwe kaart ontvangen met al mijn abonnementen erop. Zonder problemen.

Kan gebeuren dat iemand deze niet op tijd ontvangt, maar er staat een einddatum op, dus kleine moeite om vlak voor verlopen contact op te nemen met de vervoerder waarvan je een abonnement hebt, of zelf een nieuwe aanvragen als je geen abonnement hebt.
Indien je pasfoto nog actueel is zullen wij een nieuwe opsturen.

Reageer