beantwoord

Ov chipkaart niet bezorgd

• 7 november 2016
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

Op 24 oktober heb ik online een voordeel abonnement besteld en betaald. Deze zou 31 oktober in gaan. Tot op heden heb ik geen kaart ontvangen. Via twitter krijg ik te horen dat ik maar een duplicaat moet bestellen en de extra kosten krijg ik wel terug. Moet ik dan wel een berichtje sturen uiteraard. Dit is een rare gang van zaken en ik verwacht juist dat een bedrijf mij dan het product opnieuw verzend. Dat is toch makkelijker dan sat ik van alles moet doen om het geregeld te krijgen? Laat staan de gemiste tijd die ik niet gebruik kan maken van de kaart. ( of eigenlijk mijn vriendin).
icon

Beste antwoord door Sivan NS 8 november 2016, 10:58

Ik heb even gebeld met onze contactpersoon bij Translink. Ook zij hebben liever dat de klant zelf even belt, maar in dit geval is er alsnog een kosteloos duplicaat voor je gemaakt. Hopelijk ontvang je deze kaart vrijdag of zaterdag nog. Mocht je aan het eind van volgende week nog niets hebben gehad, dan hoor ik het graag.
Bekijk origineel

7 reacties

Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
Waarom weigeren jullie dit te regelen ? Klant heeft een koopovereenkomst met NS en jullie product is niet geleverd.

Voor de gemaakte kosten moet TS ook bij jullie zijn, jullie kunnen het zelf met TLS gaan uitvechten wie die kosten betaalt.
Goedemorgen Twebbink. Ik wil best even bellen met TLS. Wil je mij in een privébericht jouw naam en adres sturen? Dan kijk ik wat voor je kan betekenen.

Een privébericht stuur je door op mijn naam en Stuur bericht te klikken.
Ik heb even gebeld met onze contactpersoon bij Translink. Ook zij hebben liever dat de klant zelf even belt, maar in dit geval is er alsnog een kosteloos duplicaat voor je gemaakt. Hopelijk ontvang je deze kaart vrijdag of zaterdag nog. Mocht je aan het eind van volgende week nog niets hebben gehad, dan hoor ik het graag.
Hallo Twebbink, welkom op het NS Serviceforum.

Wat ontzettend vervelend dat je je OV-chipkaart met abonnement tot op heden nog niet hebt mogen ontvangen en dus ook niet kunt gebruiken 😞. Klantenservice OV-chipkaart gaat over de productie en verzending van de OV-chipkaarten. Heb je al contact met hen gehad? Bij hen kun je ook een duplicaat aanschaffen. Mocht het zo zijn dat er bij hen iets mis is gegaan in de verzending o.i.d. dan kun je wellicht een regeling treffen over de kosten. Mocht dat niet mogelijk zijn dan mag je de kosten van het duplicaat en eventueel gemiste abonnementskosten bij ons terugvragen.
Ze snappen mijn punt totaal niet. Ik heb toch geen boodschap aan interne processen of onderlinge afspraken met leveranciers? Ik heb 50 euro betaald en niets ontvangen. Ik meld me netjes na een week wachten en hoor alleen maar standaard antwoorden en dat ik het zelf maar moet regelen en betalen. En achteraf moet ik een bericht sturen om het geld terug te krijgen.
Heel erg bedankt Sivan!

Reageer