OV-Chipkaart niet ontvangen bij bestelling met abonnement | NS Community
beantwoord

OV-Chipkaart niet ontvangen bij bestelling met abonnement

  • 19 September 2022
  • 8 reacties
  • 286 Bekeken

Goedenavond allemaal, ik heb een chip besteld die NS Een week geleden hebben ze vandaag de aankomstdatum ingesteld en ik heb niets ontvangen, wetende dat ik me had geabonneerd, en het abonnement begon vandaag te worden geactiveerd. 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 September 2022, 19:47

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er is rond deze tijd van het jaar vaak vertraging bij de productie en levering van nieuwe kaarten, en op zondag en maandag wordt er natuurlijk geen post bezorgd (zaterdag vaak ook niet).

Kan dus zijn dat de kaart morgen of woensdag komt.

Heb je kosten gemaakt, dan zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 7
Badge +1

Er is rond deze tijd van het jaar vaak vertraging bij de productie en levering van nieuwe kaarten,

Volgens mij is te late levering al maanden lang een terugkomende klacht...

Badge +3

Er is rond deze tijd van het jaar vaak vertraging bij de productie en levering van nieuwe kaarten,

Volgens mij is te late levering al maanden lang een terugkomende klacht...

Ik zal er verder geen woorden vuil aan maken of aannames doen, maar als ik op bijv. maandag een persoonlijke ov-chipkaart bestel bij TLS/OV-chipkaart (kan zelfs telefonisch als ze je foto al hebben) dan heb ik die echt wel donderdag in de bus.

Met de ‘PostNL factor’ erbij wordt dat dan misschien vrijdag of bij crisis zaterdag… en dat is gewoon als consument dus niets zakelijks of zo 😴

Als dat voor @beshar al awad niet gelukt is, vemoed ik toch een vertraging bij NS 😅

Maar goed, heb je je kaart inmiddels @beshar al awad ?

Beste NS, ik heb al een tijdje geleden een abonnement aangevraagd met een. OV-chipkaart. De PostNL app geeft aan dat ik gisteren mijn kaart thuis had moeten ontvangen. Ook heb ik mijn buurtgroepapp gevraagd of iemand mijn NS brief heeft ontvangen. Helaas geen reactie op gekregen. Aankomende maandag gaat mijn abonnement in. Is het mogelijk om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen en dat ook met enige spoed? 

 

 

Badge +3

Beste NS, ik heb al een tijdje geleden een abonnement aangevraagd met een. OV-chipkaart. De PostNL app geeft aan dat ik gisteren mijn kaart thuis had moeten ontvangen. Ook heb ik mijn buurtgroepapp gevraagd of iemand mijn NS brief heeft ontvangen. Helaas geen reactie op gekregen. Aankomende maandag gaat mijn abonnement in. Is het mogelijk om een nieuwe OV-chipkaart te ontvangen en dat ook met enige spoed? 

Bij mijn weten worden ov-chipkaarten gewoon per briefpost verstuurd, dus is track&trace via PostNL (of Sandd) niet eens mogelijk. Dinsdag nieuwe kans om hem in de bus te krijgen.

Voor maandag (en dinsdagochtend), zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html om kosten voor een ander ticket te declareren.

Je kunt via de Klantenservice (telefoon, chat) ook couponcodes krijgen voor e-tickets zolang je de kaart nog niet hebt, als het om een vrij reizen abonnement gaat.

Badge +3

In de PostNL-app kun je ook zien welke briefpost je gaat ontvangen. Wel aardig, maar naar mijn ervaring niet 100 procent betrouwbaar. Soms wordt post die getoond wordt, pas op een latere dag bezorgd.

Badge +3

In de PostNL-app kun je ook zien welke briefpost je gaat ontvangen. Wel aardig, maar niet 100 procent betrouwbaar. Soms wordt post die getoond wordt, pas op een latere dag bezorgd.

Oh, dat is dan nieuw en heb ik niets gezegd. Zal het eens checken (weer een account erbij, oh nee wacht die had ik al want e-mailadres bestaat al…) 😅

En (via de website) heb je 8% kans dat je post later komt.. moet er inderdaad wel iets onderweg zijn.

 

Badge +3

Off-topic maar haha, zo werkt dat dus…

Ik vind maandag wel een werkdag eigenlijk… maar verwacht er weinig van 🤣

Voor @GurveerS PostNL zal iets dat door je brievenbus past en waar niet voor getekend hoeft te worden nooit bij je buren afleveren. Als dat zou gebeuren is dat een ongelukkige fout.

Reageer