beantwoord

ov chipkaart niet uitcheck vergoeding

• 7 januari 2020
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een ov chipkaart die verlopen blijkt te zijn sinds kort. Ik wil een nwe aanvragen (nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen), maar ik heb ook nog saldo van 'niet vergeten uit te checken' op mijn naam staan. Dat is een fijne, mooie service van jullie, waarvoor ik 1 jaar de tijd had.

Echter, dit saldo is gekoppeld aan de ov chipkaart. Ik krijg nu als melding dat er een technische fout is als ik probeer te corrigeren met de mails die ik destijds ontving.. mogelijk ia dit doordat de ov chipkaart niet meer bestaat?

Fijn als jullie meedenken over een oplossing.

Gr. Eveline 

icon

Beste antwoord door Robert B 7 januari 2020, 22:32

Welkom bij de NS Community!

De NS heeft inderdaad een behoorlijke storing, maar als je ca. 8 weken voor het verlopen van je kaart geen mailtje gehad hebt van de NS (dat krijg je alleen als je een jaarabonnement hebt) moet je zelf een nieuwe kaart aanvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

Het saldo van de oude kaart krijg je binnen 2 weken terug, en de uitcheck gemist / geld terug bij vertraging claims gaan ook naar je IBAN uiteindelijk, ook al is je kaart verlopen.

Heb je een doorlopend NS abonnement, dan kan je de kosten (€7,50) voor de nieuwe kaart eventueel later declareren bij de NS Klantenservice.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De NS heeft inderdaad een behoorlijke storing, maar als je ca. 8 weken voor het verlopen van je kaart geen mailtje gehad hebt van de NS (dat krijg je alleen als je een jaarabonnement hebt) moet je zelf een nieuwe kaart aanvragen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

Het saldo van de oude kaart krijg je binnen 2 weken terug, en de uitcheck gemist / geld terug bij vertraging claims gaan ook naar je IBAN uiteindelijk, ook al is je kaart verlopen.

Heb je een doorlopend NS abonnement, dan kan je de kosten (€7,50) voor de nieuwe kaart eventueel later declareren bij de NS Klantenservice.

Reageer