beantwoord

ov chipkaart nodig?

• 13 juli 2019
  • 13 reacties
  • 172 Bekeken

Ik wil graag een jongerentour halen voor juli, maar ben ik daar een ov-chipkaart voor nodig. Ik heb er namelijk geen een. Zo ja hoe kom ik zo snel mogenlijk aan een ov chipkaart?
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 juli 2019, 14:56

Nee, voor de jongerentour heb je geen ov-chipkaart nodig, je krijgt hierbij de zgn e-tickets. Je krijgt activeringscodes die je op een speciale pagina kunt "verzilveren' voor e-tickets. Deze kun je printen of in de NS app op je telefoon laden. Bij stations met poortjes heb je een aztec code (lijkt op een QR code) waarmee je de poortjes kunt openen, staan er geen poortjes mag je gewoon doorlopen.

Let wel goed op, op het moment dat je een code hebt verzilverd kun je de tickets niet meer wijzigen, dus als jij vandaag een code activeert voor volgende week maar je wordt ziek heb je pech. Het advies is om de code pas te verzilveren als je zeker weet dat je daadwerkelijk gaat reizen.

Ook zijn het tickets van A naar B, je kunt niet vrij door het hele land reizen. Wel mag je tussendoor voor lange of korte tijd uitstappen en ben je niet verplicht het aangegeven eindstation aan te doen. Wil je bijvoorbeeld van Utrecht naar Eindhoven kun je Maastricht als eindpunt aangeven zodat je, als je uitgekeken bent in Eindhoven maar nog tijd over hebt, kunt doorreizen naar Roermond of zelfs Maastricht. Kies je Valkenburg als eindpunt kun je ook nog daar naartoe of naar Heerlen omdat je zowel via Maastricht als Heerlen naar Valkenburg kunt reizen.

Vraag vooral hier even na welke bestemmingen je het beste kunt kiezen, er wordt graag met je meegedacht. Veel plezier in elk geval!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Het zijn e-tickets en dus losse kaartjes. Je hebt geen chipkaart nodig.
Het zijn e-tickets en dus losse kaartjes. Je hebt geen chipkaart nodig.

Bedankt voor het antwoord! Hoe kan ik de kaartjes downloaden?
Nee, voor de jongerentour heb je geen ov-chipkaart nodig, je krijgt hierbij de zgn e-tickets. Je krijgt activeringscodes die je op een speciale pagina kunt "verzilveren' voor e-tickets. Deze kun je printen of in de NS app op je telefoon laden. Bij stations met poortjes heb je een aztec code (lijkt op een QR code) waarmee je de poortjes kunt openen, staan er geen poortjes mag je gewoon doorlopen.

Let wel goed op, op het moment dat je een code hebt verzilverd kun je de tickets niet meer wijzigen, dus als jij vandaag een code activeert voor volgende week maar je wordt ziek heb je pech. Het advies is om de code pas te verzilveren als je zeker weet dat je daadwerkelijk gaat reizen.

Ook zijn het tickets van A naar B, je kunt niet vrij door het hele land reizen. Wel mag je tussendoor voor lange of korte tijd uitstappen en ben je niet verplicht het aangegeven eindstation aan te doen. Wil je bijvoorbeeld van Utrecht naar Eindhoven kun je Maastricht als eindpunt aangeven zodat je, als je uitgekeken bent in Eindhoven maar nog tijd over hebt, kunt doorreizen naar Roermond of zelfs Maastricht. Kies je Valkenburg als eindpunt kun je ook nog daar naartoe of naar Heerlen omdat je zowel via Maastricht als Heerlen naar Valkenburg kunt reizen.

Vraag vooral hier even na welke bestemmingen je het beste kunt kiezen, er wordt graag met je meegedacht. Veel plezier in elk geval!
Hoi Lotte.edelijn welkom bij de NS Community!

Slidestops geeft inderdaad correct aan dat een Jongerentoer als E-tickets te koop is. Mag ik je vragen uit welke informatie je haalt dat hier een OV-chipkaart voor moet hebben?

Bedankt! Krijg je de code pas als je alle data’s hebt ingevuld?

Slidestops geeft inderdaad correct aan dat een Jongerentoer als E-tickets te koop is. Mag ik je vragen uit welke informatie je haalt dat hier een OV-chipkaart voor moet hebben?

Ik had de NS app gedownload en ik moest mijn ov-chipkaart aangeven. Ik heb geen verstand van het OV en had geen idee hoe ik die kaartjes moest downloaden
Heb je de jongerentour al aangeschaft? De codes zijn een aanname van mij, zelf ben ik de leeftijd om met een jongerentour nét voorbij, ik ben uitgegaan van de procedure bij actie e-tickets.

Ik had de NS app gedownload en ik moest mijn ov-chipkaart aangeven. Ik heb geen verstand van het OV en had geen idee hoe ik die kaartjes moest downloaden

Ah, duidelijk! Je kan inloggen om je producten in te zien en je reishistorie te checken. Heb je geen OV-chipkaart of product van NS, dan is inloggen niet noodzakelijk om je reis te plannen of om de E-tickets in te laden.
Heb je de jongerentour al aangeschaft? De codes zijn een aanname van mij, zelf ben ik de leeftijd om met een jongerentour nét voorbij, ik ben uitgegaan van de procedure bij actie e-tickets.
Ja ik heb de tickets al aangeschaft.
En moet je nu gelijk al alle reizen ingeven?
En moet je nu gelijk al alle reizen ingeven?
Weet ik niet ik heb er nog geen 1 ingevuld
Ok, het beste wacht je ook nog even tot je exact weet welke reizen je gaat maken. Zodra je je reis hebt ingegeven krijg je het e-ticket, deze kun je dan uitprinten of in de app laden. Maar zoals al aangegeven, vanaf dat moment kun je dit niet meer wijzigen.
Badge +3
Na aanschaf via https://www.ns.nl/producten/s/170619002 (juli) of https://www.ns.nl/producten/s/170619004 (augustus) krijg je een e-mail met daarin:
  • Een knop om de tickets te downloaden (pdf bestand voor op je telefoon of om uit te printen) óf om de tickets in de NS app te importeren.
  • Couponcodes (of een knop) om de tickets op een later moment te verzilveren (Haal ticket 1, 2, 3 op).
Dit afhankelijk van welke keuze je gemaaakt hebt (naam en datum al ingevuld) of reisdatum en ontvangstwijze later bepalen.

In die bevestigingsmail staat aangegeven wat je allemaal kunt/moet doen, dus lees deze aandachtig door.

Reageer