beantwoord

OV-chipkaart nog geldig, toch bericht gekregen over kaartvernieuwing

• 1 september 2015
  • 8 reacties
  • 721 Bekeken

Mijn OV-card is nog geldig tot 31-07-2019, dus het klopt niet wat u naar mij per mail schreef, dat ik mijn card moet vernieuwen...
Kijk a.u.b. na....
Met vriendelijk groet,

JTAM Vale (3528 **** **** ****)
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 september 2015, 14:53

Dat klopt! Wij vragen om toestemming voor in de toekomst. Er zou dan echter niet over 'binnenkort' gesproken moeten worden. Als het goed is zou dit er dus niet bij moeten staan. Klopt dat?
Bekijk origineel

8 reacties

Mijn OV-card is nog geldig tot 31-07-2019, dus het klopt niet wat u naar mij per mail schreef, dat ik mijn card moet vernieuwen...
Gaat het misschien om deze mail, waarin je toestemming geeft aan de NS voor hergebruik
van je pasfoto, wanneer je OV Chipkaart op termijn (binnen nu en 5 jaar) wordt vervangen?
Welkom op het forum Valgut!

Ik heb je OV-chipkaartnummer gecontroleerd en zie dat deze inderdaad t/m 31-07-2019 geldig is. Er staat momenteel een Voordeelurenabonnement op. Ik begrijp verder uit je bericht dat je van de klantenservice van OV-chipkaart een e-mail hebt ontvangen dat je OV-chipkaart vernieuwd moet worden?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten. Verder heb ik het nummer van je OV-chipkaart in de openingspost geanonimiseerd.
Toch heb ik een toestemming voor foto gegeven, dan krijg ik een nieuw kaart, dus is het geen probleem, want de andere kaart kan ik gewoon weggooien, als ik een nieuw ontvang. mvg. Joop
Ook ik heb zojuist de email ontvangen over hergebruik van de pasfoto. Ik ben echter pas aan de beurt in 2018.
Enerzijds vindt ik het allemaal prima, maar aan de andere kant is de pasfoto waarover NS dan beschikt 11 jaar oud. Hij is bij de automatische verlenging in 2013 namelijk ook al eens hergebruikt.
Is er geen mogelijkheid om je pasfoto te 'verversen' tegen de tijd dat de kaartvernieuwing weer aan de orde komt? Strikt genomen moet een pasfoto van recente datum zijn. Toch?
Ik heb ook de e-mail gekregen. Volgens mij is het de bedoeling om NU toestemming te geven voor het moment dat de kaart vernieuwd moet worden, wellicht pas over een paar jaar.

Mijn probleem: de link in de e-mail leidt naar een website die niet bestaat, niet als ik op de link klik, niet als ik zelf de URL intyp.

Wat te doen?
Dat klopt! Wij vragen om toestemming voor in de toekomst. Er zou dan echter niet over 'binnenkort' gesproken moeten worden. Als het goed is zou dit er dus niet bij moeten staan. Klopt dat?
Ja dat klopt. In 'mijn' e-mail staat dat de kaart 'op termijn' vernieuwd moet worden, maar dat er 'voor 11 oktober' toestemming gegeven moet/kan worden voor hergebruik van de pasfoto, op het moment dat er een nieuwe pas gemaakt moet worden.

En mijn probleem dat de link niet werkte is nu ook opgelost. Misschien was de server overbelast.
Dat denk ik ook. Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer