beantwoord

OV chipkaart opgewaardeerd maar werkt niet meer

• 18 February 2014
  • 7 reacties
  • 3280 Bekeken

Ik heb op 16-01-2014 2x mijn ov-chipkaart opgewardeerd met 10 euro. helaas is deze door onbekende redenen niet meer actief. nu is de vraag waarneer ik die 20 euro terug krijg.

icon

Beste antwoord door Ramon NS 3 March 2014, 15:10

Bekijk origineel

7 reacties

Volgens mij kun je voor problemen met het opladen van je OV-chipkaart het beste terecht bij www.ov-chipkaart.nl, zij regelen alles wat met saldo op je chipkaart te maken heeft en kunnen ook restitutie geven van saldo van een defecte kaart.
Badge
Beste Ylmnotenboom,

Welkom op het NS forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic ' OV-chipkaart'. Wat Bart schrijft klopt. Is je OV-chipkaart geblokkeerd en er staat nog geld op, dan kun je het beste even contact opnemen met het bedrijf OV-chipkaart. http:/ https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/vragenenantwoorden/ voor meer informatie.

Vriendelijke groet,

Leny

Beste Leny,

Ik heb al met het ovchipkaart bedrijf contact gehad en zei verwijzen mij door naar de ns omdat ik heb proberen opteladen via een ns automaat en de ovchipkaart ook bij ns afkomstig is.

Op dit moment wordt ik nu voor de 3de keer naar doorverwezen naar ovchipkaart.nl.
Badge
Beste Leny,

Ik heb al met het ovchipkaart bedrijf contact gehad en zei verwijzen mij door naar de ns omdat ik heb proberen opteladen via een ns automaat en de ovchipkaart ook bij ns afkomstig is.

Op dit moment wordt ik nu voor de 3de keer naar doorverwezen naar ovchipkaart.nl.

Beste Ylmnotenboom,

Als ik het goed begrijp is je OV-chipkaart geblokkeerd. En op dit moment staat op je geblokkeerde OV-chipkaart een bedrag van € 20,00 op. We kunnen helaas het bedrag niet terugboeken, de beheerders van je kaart dat is het bedrijf OV-chipkaart. Heb je na het opladen nog gereisd met NS met je OV-chipkaart?

Vriendelijke groet,

Leny
Beste Leny,

Beste Ylmnotenboom,

Als ik het goed begrijp is je OV-chipkaart geblokkeerd. En op dit moment staat op je geblokkeerde OV-chipkaart een bedrag van € 20,00 op. We kunnen helaas het bedrag niet terugboeken, de beheerders van je kaart dat is het bedrijf OV-chipkaart. Heb je na het opladen nog gereisd met NS met je OV-chipkaart?

Vriendelijke groet,

Leny

Dat heb ik geprobeerd maar helaas toen was de kaart dus geblokkeerd.
Ik heb op 16-01-2014 2x mijn ov-chipkaart opgewardeerd met 10 euro. helaas is deze door onbekende redenen niet meer actief. nu is de vraag waarneer ik die 20 euro terug krijg.

Ik kan mij voorstellen dat je het zo zoetjes aan goed zat bent van dat "kastje - muur" gedoe.

Sinds 1 januari is er het een en ander veranderd met betrekking tot TLS (de uitgever van de OV-chipkaart).
Eén van die wijzigingen is dat bij problemen de klant zich in eerste instantie tot de vervoerder moet wenden via wie hij de OV-chipkaart heeft betrokken.
In jouw geval is dat dus NS.
Om kort te gaan moet je met jouw kaart langs een service loket van NS (dat hebben ze volgens mij in jouw woonplaats wel). Daar wordt de kaart gecontroleerd en wanneer de kaart inderdaad defect blijkt te zijn helpen ze je daar verder.
Het kan (in theorie) ook nog zo zijn dat jij 12 keer vergeten bent om uit te checken. Ook dan wordt de kaart geblokkeerd en kunnen ze die bij het serviceloket deblokkeren.

Voor alle duidelijkheid hier een link naar de pagina van TLS (www.ov-chipkaart.nl) waar de procedure beschreven staat.

Overigens kun je in feite zelf al controleren of de kaart defect is of niet.
Bij een kaartautomaat op het station gewoon je kaart proberen uit te lezen.
Krijg je het nodige op het scherm te zien (transacties, producten, net wat je aantikt), dan lijkt de kaart nog te functioneren (blokkade door niet-uitchecken?).
Krijg je die informatie allemaal niet, dan zou de kaart inderdaad defect kunnen zijn.

Kortom, het zal toch een ritje richting station worden. En dan niet meer laten afschepen (desnoods een uitdraai van die pagina meenemen :S )

Succes.

Groeten,
Hans

Hallo ylmnotenboom,

Welkom op ons forum. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een OV-chipkaart wordt geblokkeerd of geblokkeerd lijkt. Zo kan het zijn dat je achterloopt met betalen van je abonnement of automatisch opladen. Ook kan een kaart niet werken vanwege een negatief saldo of kan je OV-chipkaart vol zijn doordat je in een periode vaker dan 12 keer bent vergeten uit te checken. Een andere mogelijkheid is nog dat je OV-chipkaart verlopen is. Je kan je OV-chipkaart gebruiken tot de datum die op de voorkant van je OV-chipkaart staat.

Ik raad je daarom aan even naar de Servicabalie te gaan. Hier kunnen ze kijken waarom je OV-chipkaart niet werkt. Saldo wat nog op je OV-chipkaart staat kunnen ze hier ook terugstorten op je rekening.

Vriendelijke groet,

Ramon

Reageer