beantwoord

ov chipkaart opladen

• 17 May 2021
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

ik wil misschien een ov chipkaart aanschaffen. Ik twijfel alleen een beetje. IK heb een vraag namelijk Kost het opladen van een ov-chipkaart geld dat je zelf moet betalen? Ik heb het dan over een persoonlijke ov-chipkaart.

icon

Beste antwoord door Danny NS 17 May 2021, 15:10

Hi hihihihi, welkom bij de NS Community!

Bij het laden van de OV-chipkaart zitten geen extra kosten verborgen. Je hoeft dus alleen het bedrag te betalen dat je erop wilt laden.

Bekijk origineel

3 reacties

Hi hihihihi, welkom bij de NS Community!

Bij het laden van de OV-chipkaart zitten geen extra kosten verborgen. Je hoeft dus alleen het bedrag te betalen dat je erop wilt laden.

Reputatie 7
Badge +3

Uitzondering is wanneer je je kaart oplaadt bij een NS servicebalie dan betaal je 50 cent servicekosten. Hierbij hoeven reizigers vanaf 75 jaar, rolstoelgebruikers en mensen met een visuele beperking deze extra kosten niet te betalen. 

Maar bij een automaat komen er geeen kosten bij, ook kun je kiezen voor automatisch opladen.

Reputatie 7
Badge +4

Het voordeel van automatisch opladen is dat u altijd meteen kunt inchecken en uitchecken zonder dat u er mee geconfronteerd wordt dat er te weinig geld op staat. Eigenlijk hoeft u nooit meer op te laden op een automaat en veel belangrijker u loop altijd snel in en uit. Het geld wordt na een paar dagen afgeschreven van uw bankrekening maar het staat meteen bij in of uitchecken op uw ov-kaart.. Meer dan de helft van de mensen die op saldo reist gebruikt automatisch opladen. Ik zou de tip van @Momo opvolgen.

Reageer