beantwoord

OV-chipkaart overbodig

• 15 februari 2018
  • 8 reacties
  • 186 Bekeken

Badge +3
Ik weet zeker dat er hier op het forum meer over gezegd (en gezwegen) is maar vond dit artikel uit juni 2014.

Toen zei men "De eerste test met in- en uitchecken met de bankpas volgen later dit jaar, meldt OV Pro. In het verlengde van de bankpassen met NFC volgen de smartphones, waar vooral Rabobank vol op inzet. De NS heeft echter nog geen plannen hiermee. Het concern was niet direct bereikbaar voor commentaar.

Maar we zijn aangeland in 2018 en nog steeds niets in die richting :? Het was bedacht en redelijk simpel.

Kom op,lieve NS (en andere vervoerders) en vertel mij waarom dan in hemelsnaam dat niet zo is, terwijl alle infra er gewoon is (die vermaledijde trage poortjes overal).. of is het afdeling zus, afdeling zo.. de banken maar die willen graag meewerken dus!

Oh ja TLS, die gewoon € 11,- durven te vragen als je kaartje geknakt is, of je foto of andere info niet meer goed leesbaar is bij controle? Hier, mijn ID die is leesbaar! En al helemaal mijn bankpas want die doet het altijd en zo niet, dan bezorgt UPS/DHL/DPD/PostNL me morgen een nieuwe.. op het moment dat ik wil, en gratis!

Nee meneer, zo werkt dat niet dus schaf maar een nieuwe ov-chipkaart aan.. ik zal u een boete besparen in dezen... (alsof het mijn schuld is en het een gunst/coulance is) 😞
icon

Beste antwoord door Arnold NS 16 februari 2018, 16:26

Robert B, wat een (h)eerlijke man ben je ook! Nieuwsgierigheid wordt altijd beloond, maar niet altijd met een bevredigend antwoord 😉. Henk_NL geef het ook al een beetje aan. We hebben momenteel nog niet een kosteneffectieve methode gevonden waarbij we veilig en probleemloos betalingen via een mobiele telefoon kunnen uitlezen op de incheckpalen/-poorten of scanner van de conducteur.
Bekijk origineel

8 reacties

Omdat het technisch precies de omgedraaide wereld is, je kunt de pinpassen als niet veel meer zien dan een uniek ID en moet de rest maar in een backend regelen, in plaats van andersom zoals nu. Om diezelfde reden is de OV-chipkaart op de telefoon met NFC een totale flop. Dat ding moet een reguliere OVCP emuleren.
Badge +3
Oh, iemand met de juiste rechten op het forum mag dit verhaal afmelden als "is een vraag" ook al zou ik het antwoord wel willen weten. :)

Henk we zijn het eens, maar velen lopen tegen kastje/muur >dev/null voor de meest simpele vragen, en dat moet heel snel ophouden!

Ik ga slapen dus dit hele topic mag eienlijk weg. Wilde het gewoon even kwijt want dan slaap ik lekkerder (tandjes gepoetst en die wekker om 6:30 en zo) :D

Ga maar voor NS werken zeggen sommigen dan tegen mij? Dat is een optie maar als ik dan zeg/vraag "doe jij dan mee" (want samen sterker en zo) dan is het antwoord een milde NEE.

Op Twitter is mijn standaard antwoord "ik heb het ook niet bedacht" als het weer (n)ergens over gaat en iedereen eigenlijk gelijk heeft!
Ik reageer puur op de vraag waarom dit soort techniek momenteel praktisch niet gebruikt wordt. Mijn persoonlijke mening daarover is een ander verhaal en niet iets voor op het forum 🙂
Badge +3
Duidelijk en excuses voor NS als ik té nieuwsgierig ben natuurlijk! 😃
Robert B, wat een (h)eerlijke man ben je ook! Nieuwsgierigheid wordt altijd beloond, maar niet altijd met een bevredigend antwoord 😉. Henk_NL geef het ook al een beetje aan. We hebben momenteel nog niet een kosteneffectieve methode gevonden waarbij we veilig en probleemloos betalingen via een mobiele telefoon kunnen uitlezen op de incheckpalen/-poorten of scanner van de conducteur.
Wat een, uhm, politiek correcte omschrijving, Arnold 😃
Haha, maar daarom niet minder waar 😉.
Dat is een ander verhaal 😃 Als je als organisatie (TLS) blijft vasthouden aan een model van 15 jaar geleden, dan ben je het probleem zelf aan het veroorzaken.

Reageer