beantwoord

Ov chipkaart per ongeluk gebruikt maar ook internationaal ticket gekocht

• 27 november 2014
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn gast, uit Amerika, heeft een internationaal ticket gekocht van Utrecht naar Antwerpen. Doordat zij in de war raakte van de OVpoortjes heeft zij ook met haar OV/kaart ingecheckt en avonds, op advies van de servicedesk, weer uitgecheckt. Daardoor heeft zij onterecht 40 euro teveel betaald. Inmiddels hebben we van alles geprobeerd maar worden we van het ene naar het andere telefoonnummer gestuurd en lijkt niemand een concrete oplossing te hebben. Hoe krijgt zij de teveel betaalde 40 euro terug?
icon

Beste antwoord door Herman NS 28 november 2014, 10:37

Hallo Heikke002,

Ik zie dat je inmiddels weer actief bent op het forum. Het lastige hierin is dat het e-ticket internationaal is en er in het binnenland is ingecheckt. Schriftelijk is in dat geval de juiste weg, omdat we in dat geval ook het internationale ticket in dienen te zien. Je mag me wel een privébericht sturen met daarin NAW-gegevens, reisdatum en IBAN-nummer. Vervolgens zal ik je verzoek in behandeling nemen.

Je topic heb ik in het subforum 'OV-chipkaart' geplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt me het beste dat een moderator hier het oppakt. Die zijn er morgenochtend weer. Uw gast had de poortjes moeten openen met de barcode rechts onderaan op het ticket en niet moeten inchecken.
En de "service" desk moet beter worden geinstrueerd, want na 6 uur kan je je incheck niet meer herstellen.
Reputatie 1
Ns klantenservice kan mevrouw ook helpen alleen wordt er gevraagd of mevrouw een nederlandse rekening heeft.
Is dit niet het geval moet er met Iban en Bicnummers gewerkt worden.Eventueel kan het ook op de nederlandse rekening van de gastvrouw worden teruggestort.
Ns klantenservice kan mevrouw ook helpen alleen wordt er gevraagd of mevrouw een nederlandse rekening heeft.
Is dit niet het geval moet er met Iban en Bicnummers gewerkt worden.Eventueel kan het ook op de nederlandse rekening van de gastvrouw worden teruggestort.

Ik heb opnieuw een account aan moeten maken omdat ik geen activatiemail kreeg voor dit forum.
Ik dacht ook dat de klantenservice het zou kunnen oplossen en heb hen gebeld. Daar werd ik verwezen naar NS internationaal. Ik heb die afdeling ook gebeld maar zij zeiden niets te kunnen doen en verwezen mij naar NS binnenland, ook die afdeling gebeld en dat bleek weer dezelfde persoon te zijn die ik bij klantenservice aan de telefoon had. Volgens deze, onaardige, persoon was de enige oplossing een brief te sturen aan de klantenservice en dan maar afwachten wat er zou gebeuren. Mijn logee vertrekt aanstaande zondag en het zou toch fijn zijn als zij dan weet wanneer zij haar geld terug krijgt.
Hallo Heikke002,

Ik zie dat je inmiddels weer actief bent op het forum. Het lastige hierin is dat het e-ticket internationaal is en er in het binnenland is ingecheckt. Schriftelijk is in dat geval de juiste weg, omdat we in dat geval ook het internationale ticket in dienen te zien. Je mag me wel een privébericht sturen met daarin NAW-gegevens, reisdatum en IBAN-nummer. Vervolgens zal ik je verzoek in behandeling nemen.

Je topic heb ik in het subforum 'OV-chipkaart' geplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer