beantwoord

Ov- chipkaart saldo voor ander openbaar vervoer?

• 9 september 2014
  • 7 reacties
  • 1066 Bekeken

Een maand geleden heb ik een persoonlijke ov-chipkaart besteld, maar hij is nog steeds niet binnen. Aangezien ik een anonieme heb had ik die maar laatst opgewaardeerd, maar daar moest het instaptarief minimaal 20,- euro zijn terwijl ik dat niet wist. Nu vraag ik me af wat ik moet doen met het overige geld? Kan ik hier wel mee in de bus of is daar ook een instaptarief? Ik wacht namelijk op een persoonlijke ov zodat ik daar een maandabonnement op kan doen.Het is zonde als het daar op blijft staan ik ga namelijk niet met het openbaar vervoer Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Martijn. 9 september 2014, 20:24

Dankjewel voor je reactie, ik heb ze gemaild en gebeld en ze zouden kijken. Weet je misschien ook of ik hiermee met de bus kan gaan en de ov chipkaart 'op' kan maken?

Het saldo opmaken in bijvoorbeeld de bus is mogelijk, echter zal er altijd een rest bedrag achterblijven. Want voor de bus , metro en tram moet er minimaal 4 euro instaptarief op je OV chipkaart staan. Dus als je dan uit eindelijk je persoonlijke OV chipkaart hebt ontvangen, zou ik het saldo laten overzetten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Dat je een maand geleden al een persoonlijke OV chipkaart heb besteld en nog steeds niet hebt ontvangen is niet correct, ergens is waarschijnlijk iets iet goed gegaan. Ik zou dit even navragen bij de instantie waar je de OV chipkaart hebt besteld.
Het saldo van je anonieme OV chipkaart kan je laten overboeken naar je nieuwe OV chipkaart bij een NS servicebalie, hier zijn volgens mij geen kosten aan verbonden.
Dankjewel voor je reactie, ik heb ze gemaild en gebeld en ze zouden kijken. Weet je misschien ook of ik hiermee met de bus kan gaan en de ov chipkaart 'op' kan maken?
Reputatie 1

Het saldo opmaken in bijvoorbeeld de bus is mogelijk, echter zal er altijd een rest bedrag achterblijven. Want voor de bus , metro en tram moet er minimaal 4 euro instaptarief op je OV chipkaart staan. Dus als je dan uit eindelijk je persoonlijke OV chipkaart hebt ontvangen, zou ik het saldo laten overzetten.
Echt hartstikke bedankt!
Reputatie 4
Badge

Het saldo opmaken in bijvoorbeeld de bus is mogelijk, echter zal er altijd een rest bedrag achterblijven. Want voor de bus , metro en tram moet er minimaal 4 euro instaptarief op je OV chipkaart staan.

Je kunt de chipkaart in bus, tram of metro wel helemaal leeg reizen doordat de chipkaart een saldo tot minus 4 euro kan hebben. Je kunt dus zelfs met 0 euro op de kaart nog inchecken, aan het eind van de reis blijft er dan een negatief saldo achter op de kaart.
Een maand geleden heb ik een persoonlijke ov-chipkaart besteld, maar hij is nog steeds niet binnen.

Normaal gesproken wordt een persoonlijke OV-Chipkaart binnen 2 werkdagen verstuurd.
Dat is althans mijn ervaring toen ik in augustus zo'n kaart had besteld.
Beste liekeex,

Vreemd dat je de OV-chipkaart nog niet hebt ontvangen. Normaal gesproken zou je hem binnen enkele werkdagen binnen moeten hebben. Je zou even contact kunnen opnemen met TLS, zij kunnen zien wat de status is van deze kaart.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.

Reageer