beantwoord

OV chipkaart, Samenreiskorting

• 13 februari 2015
  • 5 reacties
  • 482 Bekeken

Ik heb dalurenabonnement, waarmee ik dus ook iemand kan meenemen met 40% korting,
moet mijn medereiziger in het bezit zijn van persoonlijke OV kaart, of mag dat ook anonieme kaart zijn. en welk saldo moet daar dan minimaal opstaan? bij voorbaat dank voor uw antwoord, Gonnie
icon

Beste antwoord door Loes 13 februari 2015, 20:19

U mag 3 reizigers maximaal meenemen met samenreiskorting. De medereizigers moeten inderdaad alleen een eigen OV-chipkaart hebben en dit mag zowel een persoonlijke als een anonieme zijn. Eenmaal het reisrecht samenreiskorting erop gezet, moet er minimaal 10 euro op staan. Bij het laden van het reisrecht wordt dar direct gecontroleerd en bij te weinig saldo dient u direct op te waarderen. Veel reisplezier gewenst.
Bekijk origineel

5 reacties

U mag 3 reizigers maximaal meenemen met samenreiskorting. De medereizigers moeten inderdaad alleen een eigen OV-chipkaart hebben en dit mag zowel een persoonlijke als een anonieme zijn. Eenmaal het reisrecht samenreiskorting erop gezet, moet er minimaal 10 euro op staan. Bij het laden van het reisrecht wordt dar direct gecontroleerd en bij te weinig saldo dient u direct op te waarderen. Veel reisplezier gewenst.
Reputatie 7
Badge +3
Let er wel op dat 35 minuten na het uitchecken de samenreiskorting weer van de OV-chip kaart verdwijnt. Wanneer u dus ergens heen gaat, daar een aantal uur verblijft en daarna weer terug reist, zal uw medereiziger opnieuw de samenreiskorting op zijn of haar OV-chip moeten laden.
Hartelijk dank, dit waren duidelijke antwoorden
Hallo Gonnie, De antwoorden Loes en Momo zijn helemaal juist. Hier vind je ook nog alle informatie terug over Samenreiskorting. Groet, Marjan
Ik dank u heel vriendelijk voor het uitgebreide antwoord, ik weet nu waar ik aan toe ben,
De service is weer helemaal geweldig.
Hartelijke groet, Gonnie

Reageer