ov chipkaart verlengen

• 26 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Jammer dat er weer opnieuw betaald moet worden voor een persoonlijke kaart bij verlengen.

Onhandig is het dat het saldo niet direct wordt overgeheveld naar de nwe kaart.
Nu moeten we waarschijnlijk eerst weer naar een (hoofd)station om de kaart te activeren en van saldo te voorzien. Nodeloos omslachtig lijkt mij.

2 reacties

Hi Theo5005. Welkom bij de Community.

Heb je een NS-abonnement? Dan hoor je namelijk automatisch een nieuwe kaart te ontvangen. Als je geen NS-abonnement hebt ben je inderdaad zelf verantwoordelijk voor de vernieuwing van je kaart. Je feedback met betrekking tot het automatisch overzetten van saldo en de kosten van een nieuwe kaart kan je het beste doorgeven aan Klantenservice OV-chipkaart. Zij beheren de OV-chipkaart namelijk. NS beheert alleen abonnementen die op de OV-chipkaart gezet kunnen worden 🙂.
Reputatie 7
Badge +3
Sinds 1 juni is het voor een nieuwe OV-chipkaarten niet meer nodig deze te activeren voor reizen bij NS.

Saldo zul je er wel nog op moeten zetten, tenzij je automatich opladen op de oude kaart had.
Bij vernieuwen van de kaart wordt automatisch opladen dan overgezet op de vernieuwde kaart.

https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-persoonlijke-ov-chipkaart-is-bijna-verlopen.-wat-moet-ik-doen.htm

Reageer