beantwoord

OV-chipkaart verloopt

• 7 november 2014
  • 9 reacties
  • 397 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik ben in het bezit van een ov-chipkaart met een dalvrij abbonement van de NS. Deze kaart verloopt op 22 november 2014. Nu zegt de kaartautomaat van de NS (op de stations) dat ik automatisch een nieuwe kaart zou krijgen van de NS. Ik heb de NS hierover gebeld, zij zeggen dat ov-chipkaart over de kaarten gaat en dat ik hiervoor bij OV-chipkaart moet zijn, maar dat ik doordat ik door mijn Dal Vrij-abonnement recht heb op een gratis nieuwe kaart. Hierop heb ik de OV-chipkaart gebeld. Zij stellen echter dat ik altijd 7,50 moet betalen voor een kaart en dat ik voor een gratis nieuwe kaart bij de NS moet zijn. Hierop heb ik de NS weer gebeld, zij zeggen dat dit niet klopt en dat ik bij OV-chipkaart moet zijn. Mijns inziens heb ik recht op een gratis kaart gezien het feit dat ik elke maand al hoge kosten heb voor mijn abonnement en gezien het feit dat dit ook de informatie is die ik op de schermen van de kaartautomaten van de NS te zien krijg. Maar gezien de tegensprekende informatie van de betrokken heb ik geen idee meer hoe ik aan een nieuwe ov-chipkaart zou kunnen komen....
icon

Beste antwoord door Inge NS 7 november 2014, 17:48

Welkom op het forum SvD!

Heb je van de klantenservice van OV-chipkaart een brief gekregen met het verzoek om een nieuwe kaart aan te vragen met het oog op het verlopen van je huidige kaart? In dat geval kun je hier een nieuwe pas aanvragen. De klantenservice van OV-chipkaart rekent voor het vervangen van je verlopen OV-chipkaart inderdaad €7,50. Als houder van een NS abonnement kom je in aanmerking voor vergoeding van de productiekosten. Zodra je de nieuwe kaart in huis hebt, mag je mij daarom een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer van de oude & nieuwe OV-chipkaart en je IBAN + tenaamstelling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

9 reacties

U had inderdaad een nieuwe OV chipkaart van de NS moeten krijgen.

Nou zal NS hier reageren met de mededeling dat u toch een nieuwe OV chipkaart zelf moet kopen en dat u later de 7,50 retour zal krijgen.
Welkom op het forum SvD!

Heb je van de klantenservice van OV-chipkaart een brief gekregen met het verzoek om een nieuwe kaart aan te vragen met het oog op het verlopen van je huidige kaart? In dat geval kun je hier een nieuwe pas aanvragen. De klantenservice van OV-chipkaart rekent voor het vervangen van je verlopen OV-chipkaart inderdaad €7,50. Als houder van een NS abonnement kom je in aanmerking voor vergoeding van de productiekosten. Zodra je de nieuwe kaart in huis hebt, mag je mij daarom een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer van de oude & nieuwe OV-chipkaart en je IBAN + tenaamstelling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Waarom zou TS een brief moeten krijgen van de klantenservice van OV chipkaart.nl

NS had een nieuwe OV chipkaart moeten sturen. Dat hebben jullie nagelaten blijkbaar.

En niet om te zeuren maar die 7,50 zijn geen productiekosten, dat is gewoon de verkoopprijs. Zeg dan gewoon vergoeding van de kosten o.i.d.
De Klantenservice van OV-chipkaart stuurt deze brief aangezien zij voor de klanten van alle vervoerders een nieuwe kaart produceren. Ook als het gaat om een kaartvernieuwing voor een verlopen kaart.
Ah dan is de informatie in dit topic dus fout https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kosten-nieuwe-ov-chipkaart-verloopt-binnenkort-ns-abonnement-weekend-vrij-346

Welkom op het NS Serviceforum. Indien je OV-chipkaart verloopt terwijl je een NS-abonnement hebt, krijg je van ons een brief dat je OV-chipkaart gaat verlopen. Deze brief krijg je 9 weken vantevoren op het bekende adres. Daarna zijn er twee opties:

- Optie 1: Je gegevens, zoals je pasfoto, zijn nog up to date en te gebruiken voor het produceren van een nieuwe OV-chipkaart. In dit geval zal je automatisch een nieuwe OV-chipkaart gaan ontvangen van de Klantenservice OV-chipkaart.

- Optie 2: Je gegevens zijn verouderd en niet te gebruiken voor het produceren van een nieuwe OV-chipkaart. In dit geval zal je van de Klantenservice OV-chipkaart bericht ontvangen. In dat bericht wordt gevraagd om vernieuwing van bijvoorbeeld je pasfoto.
Helaas heb ik geen brief gekregen over het aanvragen van een nieuwe kaart. Aangezien mijn kaart op 22-11 verloopt heb ik zelf contact opgenomen met de klantenservice van de NS. Fijn dat ik op deze wijze alsnog een gratis OV-chipkaart kan krijgen. Ik zal hem aanvragen en zodra ik de kaart heb een privé bericht sturen. Wellicht kan deze informatie doorgespeeld worden naar de medewerkers van de klantenservice, dat had mij twee telefoontjes en een hoop onduidelijkheid bespaard.

Met vriendelijke groet,
SvD
@macca728: Die informatie klopt gewoon. Optie 1 is in dit geval echter niet van toepassing, aangezien de nieuwe OV-chipkaart dan al in huis zou moeten zijn.

@SvD: Hartelijk dank voor je feedback en excuses voor de onduidelijkheid. Neem even contact met me op, als je de kaart in huis hebt, dan handelen we de restitutie verder af.
Ok maar dan moet er dus eerst een brief van NS komen.

In elk geval geven de klantenservices verkeerde informatie.
Ik heb het aangepast, Macca.

Reageer