beantwoord

OV-chipkaart verloopt, wanneer krijg ik mijn nieuwe kaart?

  • 10 januari 2019
  • 3 reacties
  • 261 Bekeken

Op 19 januari verloopt mijn ov kaartHeb nog geen nieuwe gekregen.
klopt dat?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 10 januari 2019, 18:07

Hallo Gradus en welkom bij de NS Community.

Of en wanneer je een nieuwe kaart van ons krijgt hangt van een aantal factoren af. Zoals MoDe al aangeeft is het allereerst belangrijk om vast te stellen of je inderdaad een NS abonnement hebt. Is dat het geval? Dan heb je als het goed is bericht van ons gekregen om een nieuwe pasfoto aan te leveren. We kunnen dit voor je controleren en ook nagaan of er wellicht al een nieuwe kaart voor je onderweg is. Neem hiervoor via de Live Chat of Sociale Media contact op met onze Klantenservice. Zij kijken graag direct met je mee! Laat je ons weten of het gelukt is?

Mocht je overigens geen NS abonnement hebben maar bijvoorbeeld een Studentenreisproduct of reis je gewoon op saldo, dan kun je via deze link je kaart vernieuwen. Je dient de kosten dan wel zelf te betalen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hij zou er ongeveer vijf dagen van te voren moeten zijn. U kunt eventueel als hij er dan nog niet is even contact op kunnen nemen. Mocht het zo zijn dat u door het uitblijven van de nieuwe kaart schade lijden, dan betaalt NS u het verschil bij een abonnement terug. Bewaar voor elke reis een bewijs, een in- en uitcheck is dat ook.
Reputatie 6
Badge +1
heb je een ns abonnement op je ov-kaart dan zou je al bericht hebben moeten hebben gekregen over je nieuwe kaart. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice. Als je de 19e nog geen nieuwe hebt zou je tijdelijk reisrecht kunnen aanvragen op een andere (anonieme) kaart. Heb je toestemming gegeven om je oude pasfoto te gebruiken of heb je al een nieuwe pasfoto geüpload?
Mocht je geen NS abonnement er op hebben staan, maar van een andere vervoerder, dan zul je contact op moeten nemen met die vervoerder.
Heb je helemaal geen abonnement op je kaart dan zul je zelf een nieuwe moeten aanvragen. Dat kan bij OV chipkaart
Hallo Gradus en welkom bij de NS Community.

Of en wanneer je een nieuwe kaart van ons krijgt hangt van een aantal factoren af. Zoals MoDe al aangeeft is het allereerst belangrijk om vast te stellen of je inderdaad een NS abonnement hebt. Is dat het geval? Dan heb je als het goed is bericht van ons gekregen om een nieuwe pasfoto aan te leveren. We kunnen dit voor je controleren en ook nagaan of er wellicht al een nieuwe kaart voor je onderweg is. Neem hiervoor via de Live Chat of Sociale Media contact op met onze Klantenservice. Zij kijken graag direct met je mee! Laat je ons weten of het gelukt is?

Mocht je overigens geen NS abonnement hebben maar bijvoorbeeld een Studentenreisproduct of reis je gewoon op saldo, dan kun je via deze link je kaart vernieuwen. Je dient de kosten dan wel zelf te betalen.

Reageer