beantwoord

OV-chipkaart verloren/gestolen - ALTIJD VRIJ abonnement

• 4 mei 2014
  • 5 reacties
  • 570 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik ben mijn ov-chipkaart met een Altijd Vrij abonnement kwijt geraakt, dit merkte ik bij het uitchecken. Bij thuiskomst meteen de OV-chipkaart geblokkeerd en het nummer van de NS-klantenservice gebeld. Dit nummer had ik gekregen van de medewerker van OV-chipkaart. Dit nummer was wegens een technische storing niet bereikbaar. Omdat ik de dag erna weer zou moeten reizen op de site van NS gekeken wat ik moest doen. Tot mijn stomme verbazing is de "oplossing" van de NS dat ik de komende dagen mijn reizen zelf moet betalen, ondanks dat mijn abonnement nog steeds geldig is. Dit betekent dat ik (in mijn geval) elke werkdag 49 euro mag betalen (5 dagen per week). Dit vind ik zeer klantvriendelijk.
Nog groter is mijn verbazing als ik een bericht plaats op de Facebookpagina van de NS en ik als reactie van de NS krijg dat ik "tijdelijk reisrecht" kan aanvragen... De medewerker is niet eens op de hoogte van de eigen kleine lettertjes van haar werkgever, want juist bij een Altijd Vrij maandabonnement is dat niet mogelijk. Waarom is mij volkomen onduidelijk... Ik heb er begrip voor als ik een soort eigen risico bedrag moet betalen, maar om nu 49 euro per dag te betalen totdat ik mijn nieuwe OV-chipkaart heb ontvangen, terwijl mijn abonnement nog geldig is, vind ik meer dan klantonvriendelijk. Ik betaal elke maand 398 euro voor een abonnement en als het langer duurt dan 10 werkdagen voordat ik de nieuwe OV-chipkaart heb ontvangen, mag ik van de NS de extra gemaakte kosten declareren. Dan kan ik beter meteen een nieuw abonnement kopen, want dan ben ik goedkoper uit (10 werkdagen X 49 euro = 490 euro). Is dit de manier om het imago van de NS op te poetsen?

@ Ja klopt Dennis, dit is een duplicaat, want kennelijk kan ik niet reageren op jouw reactie... Het antwoord wat je geeft, is duidelijk, maar niet van toepassing op mijn oorspronkelijke bericht 😞 Ik zou namelijk dit niet op het forum plaatsen, als ik "tijdelijk reisrecht" kon aanvragen. Dat vind ik namelijk een goede service van de NS. Waar mijn frustratie zit, is dat juist voor een ALTIJD VRIJ maandabonnement je GEEN gebruik kunt maken van deze service. Mijn maandabonnement is nog geldig (daar heb ik al voor betaald), en ondanks dat moet ik nu de komende dagen de volle mep betalen om te kunnen reizen....
icon

Beste antwoord door Femke NS 5 mei 2014, 11:37

Beste Hilde,

Wanneer je bij een Altijd Vrij maandabonnement het tijdelijk reisrecht aanvraagt, dan zou je in de laatste week nog voor drie weken gebruik kunnen maken van dit product. Wij hebben er daarom voor gekozen om bij dit product (en alle maandabonnementen) het tijdelijk reisrecht niet aan te bieden. Ik vind het wel vervelend te lezen dat je via Facebook verkeerde informatie hierover hebt ontvangen. Ik zal dit met mijn team delen (het webare team van NS).

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of er wellicht coulance mogelijk is. Ik zal via een privébericht contact met je opnemen. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart', om je topic beter vindbaar te maken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Dit is een duplicaat van https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/ov-chipkaart-kwijt-altijd-vrij-abonnement-1728.
Beste Hilde,

Wanneer je bij een Altijd Vrij maandabonnement het tijdelijk reisrecht aanvraagt, dan zou je in de laatste week nog voor drie weken gebruik kunnen maken van dit product. Wij hebben er daarom voor gekozen om bij dit product (en alle maandabonnementen) het tijdelijk reisrecht niet aan te bieden. Ik vind het wel vervelend te lezen dat je via Facebook verkeerde informatie hierover hebt ontvangen. Ik zal dit met mijn team delen (het webare team van NS).

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken of er wellicht coulance mogelijk is. Ik zal via een privébericht contact met je opnemen. Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart', om je topic beter vindbaar te maken.
Reputatie 6
Badge +2
dat juist voor een ALTIJD VRIJ maandabonnement je GEEN gebruik kunt maken van deze service
O, sorry, ik heb er misschien overheen gelezen dat het de maandversie was.
Beste Hilde, ik kan je helaas geen privébericht sturen. Vandaar dat ik je via dit topic een reactie geef. Mijn advies: Je kan het beste een nieuw maandabonnement kopen, dan kunnen we uit coulance het resterende bedrag van je andere abonnement terugbetalen.

Zou je mij kunnen volgen? Ik zou dit graag willen registreren in ons CRM-systeem (onder je gegevens).
dat juist voor een ALTIJD VRIJ maandabonnement je GEEN gebruik kunt maken van deze service
O, sorry, ik heb er misschien overheen gelezen dat het de maandversie was.

Dennis, geen enkel probleem, alle hulp is welkom 🙂

Reageer