De titel zegt al genoeg. Laat ik even de situatie schetsen. Ik kom van school, neem de trein Roosendaal - Oudenbosch en wil daar de bus van 13:30 naar de bushalte in m'n eigen dorp halen. Ik sta op de bus te wachten met de OV-chipkaart in mijn handen, waarna plotseling een groep van 3 jongens langs me komt gefietst en hem zomaar uit mijn handen trekken, in twee stukken breken en op de grond neer gooien. Ik zit nu dus met twee halve OV-chipkaarten. Heel erg onvolwassen, en het liefst ga ik hierover nog aangifte doen. Dat zal allemaal best wel, maar ik zit nu opgezadeld met een paar problemen. Ten eerste zat er een abonnement op van Arriva, Brabant Vrij 16-17 jaar, waarmee ik elke dag naar school ga, wat nu dus niet meer kan. Ten tweede stond er nog ruim 20 euro saldo op de OV-chipkaart die ik vrijdag nodig heb om naar mijn vriendin te gaan die ik al een euuwigheid niet meer heb gezien. Ik heb nu iemand nodig die me hier wat adviezen bij kan geven. Mijn vragen zijn: Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, en zal ik het saldo op mijn OV-chipkaart nog op een andere manier kunnen gebruiken om vrijdag naar mijn vriendin toe te kunnen? Als ik daarvoor een nieuwe OV-chipkaart zou moeten bestellen dan wil ik dat best, maar dan wil ik graag wél dat mijn saldo daarop wordt gezet. Ik hoor graag de mogelijkheden, alvast bedankt!
Beste antwoord door Tochjo
Uw OV-chipkaart is duidelijk defect. Op deze pagina leest u hoe u een nieuwe OV-chipkaart kunt krijgen. Bestaande producten zoals het abonnement van Arriva worden overgezet op die nieuwe kaart. Saldo wordt teruggestort op uw bankrekening. U moet contact met Arriva opnemen om te horen hoe u kunt reizen totdat u de vervangende kaart hebt ontvangen. Dit duurt naar verwachting zo'n drie werkdagen.
Bekijk origineel