beantwoord

OV chipkaart vernieuwen lukt niet (foto)

  • 25 April 2023
  • 5 reacties
  • 1061 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Mijn huidige OV chipkaart verloopt. Via de website loop ik vast in de aanvraag van een nieuwe kaart. De eerste stappen gaan moeiteloos, maar na het uploaden en bijsnijden van de foto gaat het programma niet naar de volgende stap. Er komt geen foutmelding, hij gaat gewoon niet verder naar de volgende stap. Ik heb verschillende browsers geprobeerd, via andere laptop, telefoon, andere foto, meer/minder bijsnijden.. het maakt allemaal niet uit. Foto voldoet aan de eisen. Klantenservice van OV-chipkaart gaf de tip op de cookies te verwijderen (gedaan) en de pagina te vernieuwen. Helpt niet. 

Iemand tips?

icon

Beste antwoord door SCMH 26 April 2023, 10:40

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi SCMH en welkom bij onze Community!

Dat is gek! Gaat dit om de vernieuwing op de website van OV-chipkaart of gaat het om het uploaden van een pasfoto op ons verzoek? Zo te lezen heb je alles al gedaan wat je kunt proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Vorige week had iemand anders een zelfde probleem

Uit een latere reactie van die persoon maak ik op dat het om de site van OV-chipkaart gaat. Er is helaas geen verdere update of het uiteindelijk nog gelukt is. 

Hoi Tomas,

Het gaat om vernieuwing (en de pasfoto uit 2011 is op zich ook wel toe aan een update). 

Volgens mij kan dit proces alleen via ovchipkaart.nl. Als het wel ook kan via bijvoorbeeld ns.nl dan zou ik dat graag proberen (maar ik kon dat nergens vinden op de site). 

Van de klantenservice kreeg ik het advies om dan maar een papieren aanvraag te doen, en de foto te printen. Dat is inderdaad een alternatief, maar niet echt een wenselijke (en zeker ook niet praktische) oplossing. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ervaring is dat NS helemaal niks kan als het niet meteen goed gaat.

Regel de kaartvernieuwing via OV Chipkaart en betaal de €7,50 voor de nieuwe kaart. Die krijg je dan van NS weer terug via Klantenservice.

Het blijft problematisch dat NS in het proces zit. Als NS niets kan betekenen wanneer het niet goed gaat moet NS ophoepelen uit het kaartvernieuwingsproces. 

Update: nadat ik de foto een stuk kleiner had gemaakt, is het wel gelukt. Blijft gek, want ik zat met 1,2 MB nog lang niet op de 5MB bovengrens. 

Reageer