Graag wil ik weten of ik een nieuwe ov chipkaart kan krijgen ivm mijn nieuwe achternaam (achternaam van mijn man). Deze staat overal op mijn documenten. Wat moet ik daarvoor doen? Voor informatie: bij mijn huidige ov chipkaart is het jaarabonnement aangesloten en een jaarabonnement voor fietsenstalling.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Stefanie
Beste antwoord door iMark
Volgens mij moet het kunnen via het formulier dat te downloaden is via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/gegevens-op-kaart-zijn-onjuist.htm
Er zijn wel kosten aan verbonden aan het aanvragen van een nieuwe kaart: €11
Verder zul je via bij NS je gegevens moeten wijzigen. Helaas kun je geen naamswijziging doorgeven via MijnNS. Ik weet niet of een wijziging bij Translink (het bedrijf dat de OV-chipkaart uitgeeft) ook leidt tot wijziging van de gegevens bij NS. Misschien dat een moderator dat kan bevestigen.
Bekijk origineel
Er zijn wel kosten aan verbonden aan het aanvragen van een nieuwe kaart: €11
Verder zul je via bij NS je gegevens moeten wijzigen. Helaas kun je geen naamswijziging doorgeven via MijnNS. Ik weet niet of een wijziging bij Translink (het bedrijf dat de OV-chipkaart uitgeeft) ook leidt tot wijziging van de gegevens bij NS. Misschien dat een moderator dat kan bevestigen.