beantwoord

OV-chipkaart voor de hond

• 15 februari 2019
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Hallo mijn vraag was of mijn hond ook op de ov kaart gezet kon worden of een eigen ov kan krijgen.
Ipv elke keer een kaartje te kopen.
icon

Beste antwoord door Thom 15 februari 2019, 00:52

Een hond is geen mens, geen rechtspersoon, en kan dus niet een eigen ov-chipkaart krijgen. Op uw eigen chipkaart een hondenkaartje zetten kan echter wel.

NS beschouwt honden meenemen als een extra service.. U zult voor een hond, die niet in een mand of tas kan, een los kaartje in een of andere vorm moeten kopen. Dat kan in de vorm van een hondenkaartje op uw chipkaart, een los kaartje uit het automaat of als e-ticket.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een hond is geen mens, geen rechtspersoon, en kan dus niet een eigen ov-chipkaart krijgen. Op uw eigen chipkaart een hondenkaartje zetten kan echter wel.

NS beschouwt honden meenemen als een extra service.. U zult voor een hond, die niet in een mand of tas kan, een los kaartje in een of andere vorm moeten kopen. Dat kan in de vorm van een hondenkaartje op uw chipkaart, een los kaartje uit het automaat of als e-ticket.
Welkom bij de NS Community, Sandravmerode.

Ik sluit me aan bij Thom, het is inderdaad niet mogelijk om een OV-chipkaart voor je trouwe viervoeter aan te schaffen.

Hier lees je meer over de dagkaart en kan je het online bestellen als e-ticket of mobiel ticket.

Ik heb trouwens de titel van het topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer