OV-chipkaart voor toeristen

voor die ene keer dat ze in nl zijn moeten ze of een chip kaart halen waar je 20 euro op moet hebben of ze worden gestraft met een gewoon kaartje waar je een euro extra voor moet betalen

16 reacties

Bedankt voor de mededeling.
Je hebt geen 100% gelijk, maar 200% gelijk! Buitenlanders worden gediscrimineerd!!!
Ach vent, rot een eind op met je discriminatie! Nederlanders die niet vaak met de trein reizen, betalen exact dezelfde toeslag.
Reputatie 4
Badge
Is het niet zo dat toeristen altijd en overal geld uit de zak geklopt wordt? Dus waarom zou dat hier anders zijn. Als je de RATP site in een andere taal dan Frans zet wordt je dood gegooid met de ParisVisite kaart terwijl je met de Mobilis (niet te vinden op de vertaalde sites) vaak goedkoper uit bent als je niet van de attractiekortingen gebruik maakt.
de luchtmacht het is wel raar dat je op iedereen die wat kritisch zegt over de ns iets hebt te zeggen en ik vind (rot een eind op) niet echt netjes op een forum ook vraag ik me af of je voor de ns werkt aan je taalgebruik te merken wel
Overigens zijn er hier genoeg topics te vinden waar ik ook kritisch ben op NS, maar niet in topics waarin slecht geïnformeerde figuren allerlei onzin verkondigen. Als je wat aan te merken hebt op mijn taalgebruik, mag je ook je eigen schrijfsels wel eens beoordelen. Ze zijn gespeend van enige interpunctie, wemelen van de taalfouten en zijn bijna niet te lezen.
met deze opmerking laat je zien dat je er niet veel van snapt en ga je het doel van dit topic voorbij,toeristen hebben we hard nodig die zijn namelijk goed voor de economie dus goed voor nl de ns maakt het dus niet leuker voor toeristen om naar nl te komen en ze maken het ov te lastig voor toeristen, mischien is het tijd om de top van de ns er uit te gooien ze maken er een zooitje van de reizigers hebben er ook wel genoeg van denk ik!vieze treinen 9 van de 10 keer telaat hoge prijzen en wc het liefst het kopen van slechte treinen en ga zo maar door!
Oh, en als je de top van NS eruit gooit, dan zijn alle door jou verzonnen problemen als sneeuw voor de zon verdwenen? Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Ik denk dat je niet eens weet wie er aan de top van NS zitten (zonder het eerst op te moeten zoeken) en hoe het organogram van de top is ingedeeld. Volgens mij kun je zelf ook niet uitleggen wat er exact verandert als je de top eruit gooit. Met een beetje populistische onzin roepen op een forum schiet niemand wat op.

Toeristen die bij het minste en geringste gaan lopen zeuren over discriminatie, omdat ze ergens een hele euro meer voor denken te moeten betalen (wat feitelijk niet zo is) kunnen we missen als kiespijn.
Oh, en als je de top van NS eruit gooit, dan zijn alle door jou verzonnen problemen als sneeuw voor de zon verdwenen? Volgens mij snap je het zelf niet helemaal. Ik denk dat je niet eens weet wie er aan de top van NS zitten (zonder het eerst op te moeten zoeken) en hoe het organogram van de top is ingedeeld. Volgens mij kun je zelf ook niet uitleggen wat er exact verandert als je de top eruit gooit. Met een beetje populistische onzin roepen op een forum schiet niemand wat op.

Toeristen die bij het minste en geringste gaan lopen zeuren over discriminatie, omdat ze ergens een hele euro meer voor denken te moeten betalen (wat feitelijk niet zo is) kunnen we missen als kiespijn.

hoe zo is dat feitelijk niet zo kost het een euro meer of niet?en jij bent de gene die aan het zeuren is als het in nadeel is van de ns
Reputatie 4
Badge
Het kost voor toeristen geen euro meer omdat Nederlanders diezelfde euro ook betalen. (en daar niet zoals bij de Duitse tolplannen voor gecompenseerd worden) Alleen hebben Nederlanders doorgaans een Nederlandse bankrekening waardoor ze met ideal een e-ticket kunnen kopen.
Reputatie 2
Dacht je dat nu werkelijk dat alleen touristen in Nederland worden afgezet ?
Dat is overal zo !
Als je je niet een beetje verdiept in wat kortingsmogelijkheden wordt je overal afgezet in het buitenland.
Het erge is dan nog, dat eventuele Engelse vertalingen ook voor het gemak eventuele kortingen worden weggelaten.
En ik vind het niet netjes dat figuren die ergens in een land te gast willen zijn meteen gaan lopen zeiken over discriminatie, terwijl daar helemaal geen sprake van is. Meneer ikke hoeft hier niet te komen. Als hij denkt dat hij hier gediscrimineerd wordt, dan blijft hij toch lekker in België!

Overigens zijn er hier genoeg topics te vinden waar ik ook kritisch ben op NS, maar niet in topics waarin slecht geïnformeerde figuren allerlei onzin verkondigen. Als je wat aan te merken hebt op mijn taalgebruik, mag je ook je eigen schrijfsels wel eens beoordelen. Ze zijn gespeend van enige interpunctie, wemelen van de taalfouten en zijn bijna niet te lezen.

Je bewijst toch dat je niet zo slim bent door een héél zware fout in je mail te schrijven. Ik ga niet zeggen welke - die zoek je zelf maar uit omdat je zo sympathiek bent.
Luchtmacht, je loopt zelf te zeiken, en bovendien ga je voorbij aan het feit dat buitenlanders geen e-ticket kunnen kopen en dus wel degelijk duurder uit zijn dan Nederlanders. Ga zelf eerst eens jezelf goed informeren. Dus ga zelf lekker de lucht in met je militaire rommel, en blijf daar ook!
En even voor de goede orde: dat touristen in sommige andere landen op dezelfde of andere manieren ook afgeperst worden wil nog niet zeggen dat het okee is dat NS dat dan ook maar doet. Als andere mensen in de sloot springen doe jij dat nog niet meteen ook. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. NS loopt op vele manieren mensen geld uit te kloppen, is een kapitalistisch graaiersbedrijf geworden, en perst touristen nog eens extra uit door middel van het onbereikbaar maken van e-tickets en zinloze dingen als de graaiersknop op de Schipholse automaten waarmee extra duur kaartjes naar Amsterdam kan worden gekocht. NS liegt bovendien over dat het nodig is dat we een euro extra voor wegwerpchipkaartjes betalen terwijl 1. die wegwerpkaartjes helemaal niet een euro per stuk kostprijs zijn en 2. NS natuurlijk ook gewoon "ouderwetse" papieren kaartjes had kunnen blijven verkopen met een QR-code erop om poortjes te openen, net als bij het e-ticket.
Is het niet zo dat toeristen altijd en overal geld uit de zak geklopt wordt? Dus waarom zou dat hier anders zijn. Als je de RATP site in een andere taal dan Frans zet wordt je dood gegooid met de ParisVisite kaart terwijl je met de Mobilis (niet te vinden op de vertaalde sites) vaak goedkoper uit bent als je niet van de attractiekortingen gebruik maakt.

Maar je betaalt geen euro extra voor een willekeurig kaartje.
En als ik met de trein ga, betaal ik net zoveel als de Fransen (of welk ander land ook) en wordt ik niet opgelicht als ik op een makkelijke knop druk voor een kaartje naar Schiphol (waar NL net zo goed worden getild, mochten ze het doen)

En laten we eerlijk zijn, een OV chipkaart is vaak geen alternatief. Kost 7,50 (of 11 euro bij papieren aanvraag) en het saldo kan je niet makkelijk terugvragen (en kost ook 3,50)
Toeristen kunnen zoals in het bericht aangegeven inderdaad een eenmalige OV-chipkaart aanschaffen met een toeslag. Deze toeslag is niet alleen gebaseerd op de kostprijs, ook op de prijs van de distributie van deze kaarten. Verder zou ik eenieder willen vragen zich aan de huisregels te houden en om op een leuke, respectvolle wijze met elkaar om te gaan. Ik heb het bericht van Luchtmacht dan ook enigszins aangepast.

Reageer