beantwoord

OV Chipkaart Zomervakantie

Hey hoi, nu in m'n vakantie ga ik graag treinreizen. Morgen (vrijdag) vertrek ik om 07:31 vanuit Almelo richting Zwolle (en vanuit Zwolle richting Den Haag) 

Als ik dan incheck reis ik dan al met 40% korting? Ik twijfel hierover, aangezien ik 2 dagen geleden naar Eindhoven ben gereisd ook vroeg in de morgen 08:00 en ook met korting.. 

icon

Beste antwoord door Robert B 29 July 2021, 15:45

Die € 25,80 is voltarief, voor de terugreis kreeg u 40% korting.

Bij een reis die aanvangt in de spits (ma-vr 6:30-9:00 en 16:00-18:30) krijgt u geen korting.

Vóór de spits inchecken (en dan binnen 30 minuten gaan reizen) is wel mogelijk. Er geldt nog een marge van 5 minuten in uw voordeel, dus tot 6:34 of 16:04 (tijd op het schermpje van een poortje of paaltje) krijg je ook nog korting, en vanaf 8:55 of 18:25.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Uit uw verhaal leid ik af dat u een OV-chipkaart hebt met daarop de weekvariant van het studentenreisproduct. Dan reist u de hele periode van 16 juli tot 16 augustus met 40 procent korting, ook in de spitsuren.

Studentenreisproduct klinkt me niet bekend in de oren, ben inmiddels 53 hèhè. Maar heb wel een OV chipkaart. Maar denk dat dit ook voor mij geldt. 

Reputatie 7
Badge +3

40% korting wordt alleen in de dal uren van 9-16 uur en 18.30- 6.30 uur gegeven als je een dalurenabonnement hebt. Bij incheck in de spits wordt voor de hele reis vol tarief berekend.

Ik heb bovenstaande OV chipkaart, aangezien ik afgelopen Dinsdag ook met korting heb gereisd voor de dal uren. Voor 8 uur s'morgens.. is er dan geen uitzondering omdat het Zomertijd is? 

Reputatie 7
Badge +3

Die zou er niet moeten zijn, nee. U was dinsdag de reis niet al vóór 6.30 uur begonnen?

Nee, niet om 6:30 maar om 8:00. 

Reputatie 7
Badge +3

€ 25,80 is de prijs zonder korting. U heeft dus gewoon op vol tarief gereisd.

Ik zie nu ook dat de 40% automatisch wordt verrekend denk ik. Ik zou rond de 25 euro kwijt zijn met de korting. Is wel iets meer geworden..

Badge +3

Die € 25,80 is voltarief, voor de terugreis kreeg u 40% korting.

Bij een reis die aanvangt in de spits (ma-vr 6:30-9:00 en 16:00-18:30) krijgt u geen korting.

Vóór de spits inchecken (en dan binnen 30 minuten gaan reizen) is wel mogelijk. Er geldt nog een marge van 5 minuten in uw voordeel, dus tot 6:34 of 16:04 (tijd op het schermpje van een poortje of paaltje) krijg je ook nog korting, en vanaf 8:55 of 18:25.

Reputatie 7
Badge +3

Zoals mrfreeze al aangeeft is €25,80 de prijs zonder 40% korting. Met de korting zou het €15,48 zijn geweest. U kreeg de korting wel voor de terugreis vanaf Eindhoven Strijp-S omdat u toen wel in de daluren heeft ingecheckt.

Ingewikkeld allemaal.. maar nu is het duidelijk. Thanks allen.

Reageer