De NS is deze zomer begonnen met automatisch opladen van de ov chipkaart zo leek het, terwijl die mogenlijkheid was uitgezet door mij. De telefonische klantenservice gebeld en de aardige meneer daar is er met mij er achter gekomen dat die bedragen worden opgewaardeerd naar de OV-kaart van mijn zoon. De volgende stap leek eenvoudig: even het rekeningnummer aanpassen naar die van hem. Helaas we zijn echt al urenlang bezig zonder resultaat.
Onze zoon zijn ov chipkaart is waarschijnlijk sinds hij volwassen is geworden niet meer zichtbaar op mijn ov chipkaart account of ns account. Toch worden er nu dus automatische bedragen afgeschreven van mijn rekening - zijn ouder.
We hebben samen erg lang gekeken hoe je dit kunt ontkoppelen of aanpassen maar komen er niet uit.
- Onze zoon heeft op zijn ns account geen mogelijkheid ‘zijn’ (dus mijn) rekeningnummer te veranderen naar het rekeningnummer van hemzelf.
- Wij als ouder zien ook geen mogelijkheid op ons account van de ns of ov-chip zijn kaart te of ons rekeningnummer ontkoppelen. Wij kunnen wel ons eigen rekeningnummer aanpassen maar hij heeft diezelfde mogelijkheid op zijn accounts (zowel ov-chip en ns) dus niet.
We zoeken hiervoor hulp op dit forum.