beantwoord

OV-chipsaldo op Jaartrajectkaart

• 6 juni 2014
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

Kan ik OV.-chip saldo op m'n Jaartrajectkaart gebruiken om op andere NS-trajecten te reizen (en zo dus in daluren de korting krijgen)?

Tot voor kort was het onmogelijk om dat OV.-chip saldo op de NS-kaart bij NS te gebruiken; alleen op tram, bus, metro, enz. Het klinkt inderdaad net zo gek als dat het in werkelijkheid is.
icon

Beste antwoord door Tochjo 6 juni 2014, 18:18

Dennis heeft wel gereageerd, maar volgens mij niet echt antwoord op je vraag gegeven. Dat antwoord is nee: je kunt bij een jaartrajectabonnement alleen een papieren kaartje met korting kopen (tot 9 juli) of bij de kaartautomaat een traject op je kaart laden als je buiten je traject wilt reizen (vanaf 9 juli). Je jaartrajectabonnement kun je gebruiken om de poortjes te openen op stations, maar er wordt dan geen saldo afgeschreven.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het is wel raar, maar het zal wel niet meer veranderd worden, het Jaartrajectabonnement wordt toch afgeschaft (vervangen door Traject Vrij Jaar, met een andere regeling).
Badge +3
Dennis heeft wel gereageerd, maar volgens mij niet echt antwoord op je vraag gegeven. Dat antwoord is nee: je kunt bij een jaartrajectabonnement alleen een papieren kaartje met korting kopen (tot 9 juli) of bij de kaartautomaat een traject op je kaart laden als je buiten je traject wilt reizen (vanaf 9 juli). Je jaartrajectabonnement kun je gebruiken om de poortjes te openen op stations, maar er wordt dan geen saldo afgeschreven.
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, ik had moeten beginnen met "die rare regeling geldt nog steeds".

Reageer