beantwoord

OV-fiets en geldigheid OV-chipkaart

• 3 juni 2014
  • 4 reacties
  • 903 Bekeken

Ik wil graag een ov-fietsabonnement afsluiten alleen dit kan alleen als mijn ov-chipkaart langer dan een jaar geldig is. Dit is hij niet (namelijk tot februari 2015) maar is het dan helemaal niet mogelijk om alsnog een abonnement te kunnen nemen?
icon

Beste antwoord door Nijn 3 juni 2014, 19:20

Mijn vriend had precies hetzelfde probleem. Als je een NS-abonnement hebt krijg je drie weken voordat je OV-chipkaart verloopt automatisch een nieuwe kaart toegestuurd. Dus daar zou je ook op kunnen wachten. Al duurt het nog best lang voordat het februari is :)

Als je een OV-fiets-abonnement afsluit kun je er ook voor kiezen een OV-fietspas te kopen, waar je OV-fiets-abonnement dan op komt te staan. Dat is wel wat duurder (11,00) dan een persoonlijke OV-chipkaart. Die laatste is normaal 7,50 en nu zelfs maar 2 euro. De aanbieding is hier te vinden: https://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html. Je moet dan dus eerst een persoonlijke ov-chipkaart kopen, en als je die hebt kun je daar het OV-fiets abonnement op zetten.

Je kunt trouwens geen OV-fiets abonnement op een anonieme kaart zetten!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wilt u ov-fiets op uw chipkaart zetten, dan moet die ov-chipkaart nog een jaar geldig zijn. Anders lukt het niet. Het is dus helaas niet mogelijk met uw ov-chipkaart.

Het nog een jaar geldig moeten zijn geldt ook als u NS-abonnementen wilt afsluiten. Ik zou een nieuwe kaart aanschaffen en daar alles opzetten maar u kunt ook een aparte chipkaart kopen voor ov-fiets. Die is dan ook weer lang genoeg geldig om er andere abonnementen mee te gebruiken. Eigenlijk moet u toch een nieuwe kaart...

De ov-chipkaarten zijn en komen (tijdelijk) in de aanbieding en daar kunt u mogelijk weer uw voordeel mee doen. Zie de NS-site hiervoor. Het is mogelijk dat het nog niet helemaal goed loopt, even wachten kan handig zijn.
Mijn vriend had precies hetzelfde probleem. Als je een NS-abonnement hebt krijg je drie weken voordat je OV-chipkaart verloopt automatisch een nieuwe kaart toegestuurd. Dus daar zou je ook op kunnen wachten. Al duurt het nog best lang voordat het februari is :)

Als je een OV-fiets-abonnement afsluit kun je er ook voor kiezen een OV-fietspas te kopen, waar je OV-fiets-abonnement dan op komt te staan. Dat is wel wat duurder (11,00) dan een persoonlijke OV-chipkaart. Die laatste is normaal 7,50 en nu zelfs maar 2 euro. De aanbieding is hier te vinden: https://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html. Je moet dan dus eerst een persoonlijke ov-chipkaart kopen, en als je die hebt kun je daar het OV-fiets abonnement op zetten.

Je kunt trouwens geen OV-fiets abonnement op een anonieme kaart zetten!
Hallo Marius-97,

Welkom op het NS Serviceforum. Thom en Nijn geven het goede antwoord. Wel een kleine aanvulling op Thom. Tegenwoordig hoeven de OV-chipkaarten nog maar minimaal acht weken geldig te zijn bij de aanvraag van een abonnement.

Voor vragen over OV-fiets kun je altijd een e-mail sturen naar info@ ov-fiets.nl.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'OV-chipkaart' om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 7
Badge +4
Goed dat dat is versoepeld, ik neem aan dat abonnementen en dergelijke dan worden meegenomen. Marius zag dit kennelijk ook niet. Marius zou dan het ov-fietsabonnement er zo op kunnen zetten. Dit is zeker klantvriendelijker. Ik zit nog even te zoeken waar ik deze informatie voor de klant ook kan vinden 😉

Reageer