beantwoord

OV ingenomen, nieuw aanvragen onmogelijk, wat nu?

• 10 december 2017
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Beste NS. Afgelopen vrijdag is mijn OV Chipkaart ingenomen vanwege mijn beschadigde foto. Dit gebeurde in de trein van 22.06 vanaf Schiphol naar Amersfoort. Aldaar de hoofdconducteur mij een briefje heeft toegekend met daarop alle gegevens, is dit niet te lezen, zie bijlage. Hierdoor wordt het aanvragen van een nieuwe persoonlijke OV chipkaart echter verhinderd. Dit is dan weer storend, aangezien ik een weekvrij studentenreisproduct op mijn kaart heb staan. Ik heb al een vervangende anonieme kaart met het tijdelijke product. Ík heb op heel korte termijn alweer een nieuwe kaart nodig, want ik werk in de kerstvakantie ook nog door op mijn stage. De conducteur die verwees me naar DUO. Maar ik kan bij geen enkele instantie terecht zonder kaartnummer, dus bij deze: ik zou graag zsm antwoord willen op dit bericht.
icon

Beste antwoord door Robert B 10 december 2017, 15:24

Voor je kaartnummer kan je terecht bij OV-chipkaart/TLS want die doen ook de support voor DUO.

Vandaag kan je tot 16:00 nog bellen met 0900-0980 en morgen zijn ze van 7:30-21:00 telefonisch bereikbaar en tijdens kantooruren (9:00-17:00) via Twitter @ovchipkaart

Overigens zal je het kaartnummer ook wel terug kunnen vinden als je een Mijn NS, Mijn OV-chip of (via je DigID) Mijn DUO account hebt.

Lukt het niet, dan kan je gewoon weer een extra week tijdelijk reisrecht aanvragen.
Bekijk origineel

2 reacties

Het OV chipkaartnummer is meestal terug te vinden via Mijn NS of via www.ov-chipkaart.nl maar daar voor heb je wel een bestaande account voor nodig. Als je dit heb kun je dat zien zodra je bent ingelogd.
Badge +3
Voor je kaartnummer kan je terecht bij OV-chipkaart/TLS want die doen ook de support voor DUO.

Vandaag kan je tot 16:00 nog bellen met 0900-0980 en morgen zijn ze van 7:30-21:00 telefonisch bereikbaar en tijdens kantooruren (9:00-17:00) via Twitter @ovchipkaart

Overigens zal je het kaartnummer ook wel terug kunnen vinden als je een Mijn NS, Mijn OV-chip of (via je DigID) Mijn DUO account hebt.

Lukt het niet, dan kan je gewoon weer een extra week tijdelijk reisrecht aanvragen.

Reageer