beantwoord

OV kaart bijna verlopen en NS Flex

Eind oktober verloopt mijn OV-kaart. Vandaag heb ik een NS-flex abonnement (dalvoordeel) aangevraagd. Wordt mijn OV-kaart door de NS vervangen (kosteloos?) of moet ik daar zelf voor zorgen en betalen?
icon

Beste antwoord door Trein-D 22 september 2018, 23:17

Als je een nieuw abonnement aanschaft kan je daar gratis een nieuwe kaart bij bestellen. Je kan kiezen tussen het nieuwe abonnement op je oude kaart overzetten, of kiezen voor een gratis nieuwe kaart erbij te bestelen. Die kaart krijg je dan thuis gestuurd en het abonnement staat er dan al op.
Weetje zo even voldoende beste rrocks? 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Als je een nieuw abonnement aanschaft kan je daar gratis een nieuwe kaart bij bestellen. Je kan kiezen tussen het nieuwe abonnement op je oude kaart overzetten, of kiezen voor een gratis nieuwe kaart erbij te bestelen. Die kaart krijg je dan thuis gestuurd en het abonnement staat er dan al op.
Weetje zo even voldoende beste rrocks? 🙂
Badge +3
Als je een Dal Voordeel abonnement bestelt op een kaart die binnen 8 weken verloopt lukt dat normaal gesproken niet (je krijgt dan een foutmelding) maar of dat bij Flex ook zo is weet ik niet.

In ieder geval is een nieuwe kaart gratis bij Flex i.c.m. een abonnement. Alleen bij Weekend Voordeel kost dat eenmalig € 10,-
Ik haak even in op dit draadje, omdat dit het meeste lijkt op mijn situatie.

Mijn OV-Chipkaart verloopt over ruim 2 weken. Ik heb hierop NS Flex met een al langer actieve Dal Voordeel.

Krijg ik nu binnen twee weken automatisch een nieuwe kaart toe gestuurd, of moet ik op een of andere manier voor de vorm "Dal Voordeel" nog een keer aanzetten? Dat laatste lijkt me erg raar.

PS: Ik werd geattendeerd op het bijna verlopen van de kaart toen ik hem puur toevallig bij een automaat aanbood om wat anders te bekijken. Krijgen we geen mailtje om te waarschuwen of komt die nog? Zo vaak kijk ik niet naar de geldigheidsdatum op mijn kaart.
Ik haak even in op dit draadje, omdat dit het meeste lijkt op mijn situatie.

Mijn OV-Chipkaart verloopt over ruim 2 weken. Ik heb hierop NS Flex met een al langer actieve Dal Voordeel.

Krijg ik nu binnen twee weken automatisch een nieuwe kaart toe gestuurd, of moet ik op een of andere manier voor de vorm "Dal Voordeel" nog een keer aanzetten? Dat laatste lijkt me erg raar.

PS: Ik werd geattendeerd op het bijna verlopen van de kaart toen ik hem puur toevallig bij een automaat aanbood om wat anders te bekijken. Krijgen we geen mailtje om te waarschuwen of komt die nog? Zo vaak kijk ik niet naar de geldigheidsdatum op mijn kaart.

Normaliter krijg je zo'n 10 weken voor de vervaldatum van ons een e-mail met het verzoek een nieuwe pasfoto aan te leveren. Zo'n 6 weken voor de vervaldatum geven wij je gegevens door zodat de Klantenservice OV-chipkaart je een nieuwe kaart kan sturen. Indien je 2 weken voor de vervaldatum nog niets hebt gehoord betekent waarschijnlijk dat het niet automatisch goed komt. In dergelijke situaties is contact opnemen met onze Klantenservice, via Sociale Media of Live Chat, absoluut noodzakelijk om te voorkomen dat je zonder kaart komt te zitten.
Dankjewel Jouke, ik ga bellen...
Mmm... ik moet nu een OV-chipkaart aanvragen en dan nog een keer bellen om die 7.50 terug te krijgen en misschien nog een keer om de Flex over te zetten, want dat gaat misschien niet goed..
Badge +3
Als je een blanco nieuwe kaart aanvraagt bij TLS/OV-chip dan moet je daar zelf later inderdaad het Flex abonnement (en alle andere producten als je die hebt) op laten zetten. De kosten (€7,50) worden inderdaad achteraf vergoed door NS. Maar da's een hoop gedoe, dus doe dat vooral NIET.

Vraag vooral een kaartvernieuwing aan, dus géén kaartvervanging (want dat kost €11 en dan wordt je huidige kaart geblokkeerd en kan je tijdelijk niet meer reizen totdat je nieuwe kaart binnen is en is dus alleen nodig bij defect/verloren/gestolen).

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm voor wat te doen.
Ik heb uiteindelijk via OV-Chip verlengd. Mijn Flex is automatisch goed overgezet en ik heb na een telefoontje naar de NS mijn 7.50 terug ontvangen. Allemaal goed gegaan, maar het blijft wel een plan B natuurlijk.

Op naar de volgende 5 jaar! 😉

Reageer