beantwoord

OV kaart defect, graag restitutie bustarief

• 19 november 2019
  • 8 reacties
  • 172 Bekeken

Hallo,

De OV kaart van mijn zoon was defect geraakt en moest daarom een kaartje in de bus kopen. Kan hij de gemaakte kosten retour krijgen?

Zijn naam is: Jorn Henri van de Vijver

gebdat: *verwijderd

bank: *verwijderd

Dank je!

Met vriendelijke groet,

Pascal van de Vijver

icon

Beste antwoord door Robert B 19 november 2019, 18:56

Welkom bij de NS Community!

Dit is een openbaar reizigersforum, dus persoonlijke info kan je beter verwijderen. Klik op de 3 stipjes om je bericht te bewerken (binnen een uur).

Voor vragen over busreizen kan je terecht bij de busvervoerder, niet bij de NS.

Bekijk origineel

8 reacties

​​​​​*Persoonlijke gegevens, verwijderd door moderator.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dit is een openbaar reizigersforum, dus persoonlijke info kan je beter verwijderen. Klik op de 3 stipjes om je bericht te bewerken (binnen een uur).

Hallo pascalvdvijver, welkom op de NS Community. 

Ik heb de persoonlijke gegevens uit je bericht gehaald. Ik zie dat Robert B al heeft aangegeven waar  je je verzoek neer kan leggen.

Dank je, ik dacht dat het niet openbaar zou komen.

Geldt dit ook als zoonlief met OV Vrij, het BTM Voordeel-supplement bij Altijd Voordeel of NS Flex rondreist?

Edit na reactie van Maxime NS: en moet je het bij SRP opvragen bij DUO of OV chip/TLS? 

Goede aanvulling, gekke_henkie! Dan gaat het inderdaad wel weer via onze klantenservice

Reputatie 4

EN-een tijd geleden was er daarover ook nogal wat ophef bij weigeren van vele Student-OV kaarten: doe eens een praktijklesje met zoontje om te tonen hoe je die kaart toch een beetje zorgvuldig en niet buigen e.d. moet gebruiken en bewaren.

het antw is eigenlijk vrij kort: na 1 jaar vindt OV-chip/TransLInk altijd dat het echt de schuld van de gebruiker is en kan je een vervangkaart (geef hem op als gestolen, dat werkt het vlugst, raar maar waar) voor 11€ bestellen. Is uiteraard allemaal tot in de puntjes in de alg. voorwaarden geregeld.

Badge +3

Bij OV-vrij of een SRP (studenten) kan je voor treinreizen gewoon dit doen.

Dagkaartjes bus kopen wordt wellicht ook vergoed via NS (bij OV Vrij) maar met een SRP moet je dan echt bij DUO zijn.

Reageer