Groeten,Rick
Beste antwoord door Arnold NS
Bekijk origineelBeste antwoord door Arnold NS
Bekijk origineelOok ik had een voorzover ik kon zien onbeschadigde OV chipkaart die het ineens niet meer deed. Een tramconducteur raadde me aan om de kaart een beetje kromgebogen te houden bij in- en uitchecken. Voor mij werkt dit! Nu alweer een paar maanden.
Ook ik had een voorzover ik kon zien onbeschadigde OV chipkaart die het ineens niet meer deed. Een tramconducteur raadde me aan om de kaart een beetje kromgebogen te houden bij in- en uitchecken. Voor mij werkt dit! Nu alweer een paar maanden.
Slecht idee, maar er zijn blijkbaar meer mensen die het zinnig vinden om hun kaart (kromgebogen) bijna door een scanner heen te duwen.
Inchecken bij bussen duurt tegenwoordig wel wat langer, dus als je de kaart (plat en zonder hoesje) een seconde of twee tegen de scanner houdt zou het moeten werken.
Inchecken bij bussen duurt tegenwoordig wel wat langer, dus als je de kaart (plat en zonder hoesje) een seconde of twee tegen de scanner houdt zou het moeten werken.
Met hoesje werkt ook prima, zolang je 'm maar lang genoeg voor de lezer houdt. Bij de meeste vervoerders staat er dan ook “Even geduld a.u.b.” op het schermpje.
Maar het is verbazingwekkend inderdaad hoeveel mensen hun kaart in de lezer denken te moeten duwen of verwachten dat de kaart gelezen wordt als ze er mee voor de lezer heen en weer wapperen.
Men durft klaarblijkelijk nog steeds 11 euro (!) te vragen voor een defecte OV Chipkaart.
7.50 is al absurt hoog, maar 3.50 voor het overzetten van producten in een geautomatiseerd proces is echt bij de konijnen af.
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Ik heb een verzoek ingediend bij OVChipkaart betreft het ondeugdelijk product wat ze afleveren. Benieuwd hoe ze de 11 euro met me gaan afhandelen.
Staat er (alleen) een NS abonnement op die defecte kaart? Dan zou je ook datzelfde abonnement opnieuw kunnen aanvragen met een gratis persoonlijke kaart. Het huidige abonnement op de defecte kaart zeg je dan op op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement (en verwijder je van die kaart). Op deze manier heb je zonder kosten een nieuwe kaart. Staan er nog meer producten op de huidige kaart, dan zul je die zelf moeten overzetten (of opnieuw aanvragen).
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
Mijn kaart zou geldig zijn tot december 2027. De voorkant is wat beschadigd (de bedrukking laat los) maar hij reageert ook slecht op de apparatuur.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ? Hij zit netjes bij mijn bankpas die er hagelnieuw uitziet.
En ja ik ga er wel zorgvuldig mee om. Er kunnen simpelweg ook batches zijn die niet goed zijn geproduceerd. Mijn vorige kaart zag er na 5 jaar ook hagelnieuw uit.
Je bewaart de kaart toch niet in je portemonnee?
waar dan ?
Als je hem in je portemonnee bewaart is de kans groot dat door het herhaaldelijk doorbuigen uiteindelijk de elektronica beschadigd raakt. Dat geldt overigens ook voor bankpassen. Dat die er van buiten nog hagelnieuw uitziet betekent niet dat de elektronica het op een gegeven moment niet ook begeeft
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.